پرداخت ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به معلولان قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان معلولان از پرداخت ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه درمان برای جبران هزینه‌های درمانی مددجویان این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی دهباشی با بیان اینکه از این مبلغ ۷۰ درصد سهم معاونت توانبخشی و ۵۰ درصد هم سهم معاونت اجتماعی بود که با تخصیص اعتبار به افراد واجد شرایط پرداخت شد افزود: کمک هزینه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا در سال ۱۴۰۲ به پنج نفر پرداخت و علاوه بر این پنج کودک به ۴۰ مددجو نیز جهت کمک هزینه قطعات کاشت جمعا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی همچنین کمک هزینه توانبخشی و درمان معلولان دارای اختلالات دهانی، بلع و تغذیه را مبلغ ۹۲۵ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ پارسال به این استان اختصاص یافت که برای هزینه های دهان و دندان ۶۷ نفر دارای معلولیت هزینه شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین سرانه حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی را ۲۱ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ به تعداد ۵۴۲ مددجو در استان به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی ماهیانه به صورت متمرکز و کشوری پرداخت می شود.

دهباشی بیان کرد: حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید بسترگرا نیز با سرانه ۲۱ میلیون ریال به تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ معلول در استان به صورت متمرکز و کشوری پرداخت می‌شود.

وی کمک هزینه لوازم بهداشتی را نیز با سرانه ماهی ۶ میلیون ریال برای تعداد سه هزار و ۲۷۹ نفر به صورت متمرکز از سوی بهزیستی کشور به افراد واجد شرایط بسترگرا و معلولان نخاعی که از لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند برشمرد و افزود: برای اعزام تعداد ۸۳ مترجم ناشنوا به کانون ناشنوایان، بهزیستی استان مبلغ ۳۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پرداخت کرده است.

وی گفت: یک دوره آموزشی مقدماتی با حضور ۱۰ زن و یک دوره آموزشی میانی با حضور ۱۴ زن و ۲ مرد جهت تربیت مترجم ناشنوا توسط کانون ناشنوایان، برگزار شد که هزینه آن به مبلغ ۱۵۸ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۱۹۰ریال توسط بهزیستی استان تامین شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری ۲۲هزار و ۲۹۷ مددجو از این سازمان در حوزه توانبخشی از هر طیف معلولیت و با هر نوع میزان معلولیت مستمری دریافت می‌کنند افزود: مستمری یک نفر ۹ میلیون و ۹۳۷ هزار ریال، مستمری دو نفر ۱۴ میلیون و ۱۹۶ هزار ریال، مستمری سه نفر ۱۹ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال، مستمری چهار نفر ۲۵ میلیون و۵۲۸ هزار ریال، مستمری پنج نفر و بیشتر ۳۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۰۰ ریال است.

کد خبر: 71288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =