مسیر شغلی‌ات را پیدا کن

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آنها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. هر هفته سه‌شنبه‌ها یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در حوزه توسعه فردی و سبک زندگی را به شما معرفی می‌کنیم.

کارگاه پادکستی با موضوع مسیر شغلی است. پیمودن یک مسیر درست در کسب‌وکارهای امروز موضوعی حیاتی است و همه افراد باید برای ارتقا و توسعه شغل خود همواره آن را مدنظر داشته باشند. فضای رقابتی زیاد و فرصت شغلی کم، نیازمند ابزارهایی جدید است که باید آن‌ها را فراگرفت. در «کارگاه» شما می‌توانید در هر اپیزود پای صحبت یکی از افرادی که در حرفه خود متخصص و موفق است بنشینید و از رازهای مسیر شغلی‌اش باخبر شوید. شاید به شغلی فکر می‌کنید و نیاز دارید از چم‌وخم آن باخبر شوید. در این صورت کارگاه را بشنوید و از نکات مفید آن استفاده کنید. میلاد اسلامی‌زاد درباره پادکستی که ساخته می‌گوید: «کارگاه پادکستی گفت‌وگو محور پیرامون مسیر شغلیه که در هر قسمت از اون، من با آدم‌های مختلف درباره‌ شغل، تخصص‌ها و مهارت‌هاشون گفت‌وگو می‌کنم. سعی من اینه که بتونم در کنار یک گفت‌وگوی دوستانه، واقعیت مشاغل مختلف را به مخاطب بشناسونم.»

در یکی از اپیزودهای این پادکست درباره سواد رسانه‌ای با سعید ارکان زاده یزدی، مدیرمسئول مجله بازخورد درباره انفجار خبری و عواقب آن صحبت می‌شود. ارکان زاده می‌گوید: « یکی از علت‌های این هجوم خبری سرعت اتفاقاتی است که می‌افتد. می‌توان تاریخ را تشبیه کرد به فنری فشرده که اکنون باز شده و با سرعت هم باز شده. مسئله دیگر نیاز خبری هست که افراد نیاز دارند بدانند چه اتفاقاتی در حال وقوع است. اخبار هم معمولاً ناراحت‌کننده است و بر زیست اجتماعی و روان آدم‌ها اثر می‌گذارد. بروز اختلال خواب و خشم ناگهانی بسیار زیاد شده و این‌ها سایه‌ای است که این پدیده روی زندگی آدم‌ها انداخته است. سواد رسانه‌ای این است که مردم شناخت و تحلیلی نسبت به پیام‌های رسانه داشته باشند. بتوانند عمیق‌تر بر محتوای رسانه اشراف داشته باشند و چگونگی تولید محتوای رسانه را نیز بشناسند. مردم از خلل کنش و واکنشی که در سالیان اخیر رخ داده یک سواد رسانه‌ای تجربی به دست آورده‌اند که خیلی هم بد نیست. سواد رسانه‌ای در ایران به دلایل ضدارتباطی برجسته شده. کسانی که روی این تمرکز می‌کنند و کسانی که بیشتر تبلیغش می‌کنند، بیش از اینکه دنبال آزادی ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات باشند می‌خواهند به مردم بگویند گول رسانه را نخورید. وجهه منفی از رسانه در ذهن مردم شکل بگیرد. از خود سواد رسانه‌ای ارتباط ابزاری می‌شود. این رویکرد تخم شکی در مخاطبان می‌کارد. این خوب است که با شک نگاه کنیم اما تکرار اکید این موضوع از طرف متولیان اصلی رسانه اتفاقی ضدارتباطی است.» مسئله این است که ما باید با دقت بیشتری با محتوای رسانه مواجه شویم.

برای شنیدن پادکست کارگاه روی لینک های زیر ضربه بزنید:

گوگل پادکست کست باکس شنوتو اپل پادکست

کد خبر: 64701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =