بازنشستگی پیش از موعد، چالش بزرگ سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یکی از چالش‌های پیش روی این سازمان را بحث بازنشستگی‌های پیش از موعد دانست و گفت: امروز سهم این دسته به بیش از ۵۰ درصد کل بازنشستگی‌ها رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته تأمین‌اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر ماه) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و نظام مسائل حوزه تأمین‌اجتماعی؛ افق پیش‌روی این سازمان را روشن توصیف و نسبت به تحول در نظام تأمین‌اجتماعی و رفع مشکلات و حل چالش‌های مربوط به حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به این‌که در دوره مدیریتی جدید، بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شده و طبق برآوردهای انجام شده، ماهانه بیش از هزار میلیارد تومان آورده مالی پایدار برای سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد کرده است، افزود: پوشش بیمه‌ای جمعیت فاقد بیمه اجتماعی علاوه بر اینکه مطابق قانون اساسی از تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی است به مثابه پنجره‌ای جمعیتی، فرصتی مغتنم برای مدیریت پایدار منابع در سازمان است.

موسوی گفت: اگر حکمرانی تأمین‌اجتماعی بر اساس اسناد بالادستی و اصول ۳، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی و در قالب نظام چندلایه تأمین‌اجتماعی برای حفظ و صیانت از توانمندی بیمه‌شدگان در بخش کسب و کار تلاش می‌کند، برای این است که احساس آسایش و امنیت به نسل‌های آتی منتقل شود و خدماتی که امروز ارائه می‌شود؛ برای آیندگان نیز به بهترین نحو ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اسناد بالادستی مورد توجه در سازمان تأمین‌اجتماعی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی است، گفت: این سند ارزشمند، مسیر غلبه بر چالش‌ها در حوزه تأمین‌اجتماعی را به خوبی نشان می‌دهد؛ چراکه این سیاست‌ها هم چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی را به‌دقت شناسایی کرده و هم راه‌حل‌های غلبه بر آنها را مشخص کرده است و از این حیث کار سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اقدام و عمل را برای متولیان این حوزه‌ها آسان کرده است. اگرچه بخشی از این سیاست‌ها پیش از این در دیگر اسناد نیز مطرح شده بود اما سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در واقع بسته کاملی است از هر آنچه که در مسیر توسعه و تحول تأمین‌اجتماعی لازم و مورد نیاز است.

مشکلات استقراض بی‌رویه از نظام بانکی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از استقرار مدیریت جدید سازمان در سال ۱۴۰۰، تمرکز روی نظام مسائل این حوزه صورت گرفت، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی سازمان، ناپایداری منابع و در کنار آن استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات در سنوات گذشته بود؛ به‌نحوی‌که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی اتفاق افتاده بود.

وی در ادامه گفت: در طول دوره فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، تغییراتی در حوزه جمعیتی و در بحث امید به زندگی اتفاق افتاده بود که مدیران حوزه‌های مرتبط با فعالیت سازمان و برخی مدیران سازمان در گذشته به هر دلیل به‌جای استفاده بهینه از فرصت‌های موجود، برای تأمین مالی تعهدات تصمیماتی اتخاذ کرده بودند که بعضاً چالش‌هایی برای صندوق به‌وجود آورده است که یکی از آن چالش‌ها، بازنشستگی‌های پیش از موعد است که امروز سهم آن در کل موارد بازنشستگی به بیش از ۵۰ درصد کل بازنشستگی‌ها رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه اجرا نشدن اصلاحات سنجه‌ای (پارامتریک) و سایر اصلاحات موردنیاز، متناسب با سیر تحولات اجتماعی و اقتصادی کشور از دیگر چالش‌هایی بود که در همان سال اول استقرار مدیریت جدید در سازمان شناسایی شد، گفت: در مقطع آغاز به کار مدیریت جدید؛ در بخش اقتصادی نیز سازمان با چالش‌هایی روبه‌رو بود که از جمله آنها می‌توان به پایین‌بودن نرخ بازدهی دارایی‌ ها اشاره کرد. برخی مداخلات غیرحرفه‌ای و عموماً سیاسی در شستا نیز از دیگر چالش‌های حوزه اقتصادی بود که با عنایت خداوند در دوره جدید و با رویکرد فسادستیزی دولت مردمی سیزدهم، بر آن غلبه کردیم. در بخش درمان نیز بالابودن هزینه‌های درمان چالشی جدی بود که از همان ابتدا در صدد تدبیر آن برآمدیم.

۵ تا ۶ میلیون نفر هنوز بیمه اجتماعی ندارند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که با استمرار مدیریت فعلی، رویکردهای اصلاحی و تحولی نیز استمرار خواهد یافت، به ۸ راهبرد تدوین شده در ابتدای این دوره اشاره کرد و افزود: از ابتدای قبول مسئولیت در این سازمان، تیم مدیریتی جدید ۸ کلان راهبرد را برای عبور از چالش‌ها و اصلاح کژکارکردی‌های موجود در سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین کرد که تا امروز براساس همین هشت راهبرد، اقدامات بسیار مهمی در حوزه‌های مختلف انجام گرفته است و تا وقتی همین مجموعه مدیریتی روی کار باشد براساس همین ۸ راهبرد اقدام و عمل صورت خواهد گرفت.

موسوی با نام بردن از «توسعه پوشش بیمه‌ای» به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی مورد توجه در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این راهبرد علاوه بر اینکه در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر توسعه بیمه اجتماعی برای آحاد مردم است، برای بهبود ناترازی منابع نیز بسیار مفید و مؤثر است و از این جهات بود که به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. بر مبنای این راهبرد و به همت همکارانم در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی اتفاقات خوبی در این دوره در زمینه گسترش پوشش بیمه به اقشار خارج از چتر بیمه‌ای رقم خورد.

وی افزود: در دوره مدیریتی جدید بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شده که طبق برآوردهای انجام شده، ماهانه بیش از هزار میلیارد تومان آورده مالی پایدار برای سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد کرده است و این برای مجموعه‌ای که مشکل ناترازی و ناپایداری منابع دارد، دستاورد بسیار بزرگی است. طبق برآوردهای انجام‌شده، بین ۵ تا ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور، کسانی هستند که هنوز بیمه اجتماعی ندارند و می‌توانند تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند. پوشش بیمه‌ای این جمعیت علاوه بر اینکه مطابق قانون اساسی از تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی است به مثابه پنجره‌ای جمعیتی، فرصتی مغتنم برای مدیریت پایدار منابع در سازمان است.

قبل از انقلاب حداکثر ۲۰ درصد جمعیت بیمه بودند

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حداکثر ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند؛ اما امروز بیش از ۷۳ درصد جمعیت هشتاد و چند میلیونی ایران تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، گفت: در سال‌های پس از انقلاب، دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه بیمه‌های اجتماعی و سلامت رقم خورده است. امروز در بسیاری از کشورها چنین گستره پوششی وجود ندارد و ما به‌نحوی در این زمینه پیشتاز هستیم.

موسوی افزود: در مجمع اخیر اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی با تجربه کشوری آشنا شدیم که با جمعیت ۸ میلیون نفر، تنها توانسته بود ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت خود را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد و بالاترین خدمتی که ارائه می‌کرد این بود که مبلغی را به‌عنوان پاداش سنوات خدمتی در پایان خدمت افراد به آنها ارائه بدهد. درحالی‌که سازمان تأمین‌اجتماعی در ایران ۱۸ خدمت کلان به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند که هر کدام از این کلان خدمات، زیرمجموعه‌های متعدد دارند.

بزرگ‌ترین تسویه بدهی بانکی در تاریخ نظام بانکی کشور

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی «اصلاح و ساماندهی صندوق با رویکرد توانمندسازی و پایداری منابع» را یکی از دیگر از راهبردهای کلان این سازمان عنوان کرد و گفت: زمانی‌که مسئولیت صندوق را پذیرفتیم، استقراض بی‌رویه یکی از چالش‌های اساسی تأمین اجتماعی بود و در دوره‌های قبلی با توجیهات مختلف اقدام به دریافت وام از نظام بانکی کرده بودند.

وی ادامه داد: با استقرار مدیریت جدید، در صدد درمان این بیماری برآمدیم و با عنایت خداوند و تلاش شبانه‌روزی همکاران، طی دو سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی را تسویه کردیم که بزرگ‌ترین تسویه بدهی بانکی در تاریخ نظام بانکی کشور است. این اتفاق بسیار خوب با مساعدت دولت مردمی سیزدهم و توجه و حمایت شخص رئیس‌جمهور محترم و همچنین همکاری مجلس انقلابی اتفاق افتاد که طی دو سال گذشته، حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی را تأدیه کردند.

موسوی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره که هم از نظر مبلغ و هم از نظر نوع سهام واگذارشده بی‌نظیر بود و باعث شد سازمان تأمین‌اجتماعی بتواند چالش‌ها را پشت سر بگذارد و بدهی بانکی خود را تسویه کند، انتقال سهام شرکت‌های با وضعیت مالی به‌نسبت مناسب بود که در دوره‌های قبلی کمتر سابقه داشت و بیشتر سهام شرکت‌های زیان‌ده به سازمان واگذار می‌شد که به جای کمک به حل مشکلات، باری بود بر انبوه مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی.

وی درباره آثار مثبت تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیاردی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی گفت: وقتی این بدهی کلان را تسویه کردیم، اولاً از پرداخت سود تسهیلات دریافتی که سالانه معادل ۲۵ هزار میلیارد و معادل بیش از کل سود دریافتی از فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان بود، رها شدیم و ثانیاً توانستیم از همین محل، ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بانک رفاه داشته باشیم؛ یعنی هم دارایی‌های سازمان که در واقع دارایی‌های مردم است، حفظ شد و هم بزرگ‌ترین افزایش سرمایه نظام بانکی کشور رقم خورد و فرصتی هم برای حمایت جدی‌تر و مؤثرتر نظام بانکی از رونق تولید و کسب‌وکار فراهم شد.

توسعه خدمات مستقیم و رایگان، اولویت قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی است

موسوی «توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی» را دیگر راهبرد مهم سازمان در دوره جدید مدیریتی توصیف کرد و افزود: با وجود مشکلات متعددی که در سازمان وجود داشت، از تکالیف خود در حوزه توسعه خدمت‌رسانی غافل نشدیم و در شرایط سخت اقتصادی، نه تنها کاهش خدمات نداشتیم بلکه بیش از همیشه افزایش خدمات را در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زدیم.

وی افزود: در حوزه درمان مستقیم، در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت ارائه می‌دهیم که ۲۸ درصد از کل خدمات درمانی ما را تشکیل می‌دهد. در حوزه خدمات سرپایی در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ معادل ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم و دربستری نیز ۹ درصد افزایش را تجربه کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین با رویکرد پیشگیری و کاهش هزینه‌ها، شناسایی، پیشگیری و درمان دو بیماری دیابت و فشار خون در میان بیمه‌شدگان را در اولویت قرار دادیم و درحالی‌که تا قبل از روی کار آمدن مدیریت جدید تنها ۵ مرکز تخصصی کنترل دیابت و فشار خون در سازمان تأمین‌اجتماعی داشتیم، امروز تعداد کلینیک‌های دیابت و فشار خون را به ۱۸۵ مرکز رسانده‌ایم که در نوع خود دستاورد بی‌نظیری است.

وی گفت: خدمات ناباروری را نیز از سال گذشته تحت پوشش قرار دادیم که طبق آخرین آمار ۴۷ هزار و ۵۰۰ پرونده در این حوزه تشکیل شده است که این تعداد با رشد ۱۲ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده و سازمان از این بابت ۴۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که توسعه خدمات مستقیم و رایگان، اولویت قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: بودجه توسعه زیرساخت‌های خدمات درمانی در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۹۵۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری به ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان‌دهنده رویکرد سازمان در دوره جدید برای توسعه خدمات درمانی رایگان خصوصاً در مناطق کمتربرخوردار است.

وی افزود: در اسفند سال گذشته ۷۸ پروژه توسعه و ایجادی کلنگ‌زنی شد که بیشترین تعداد این پروژه‌ها، پروژه‌های درمانی بودند. همچنین در سال گذشته ۲۱ پروژه درمانی به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم ۲۹ پروژه به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این در سال گذشته در ۱۵ مرکز ارتقای شیفت و در ۵ مرکز درمانی ارتقای سطح داشتیم و در حال حاضر نیز حدود ۲۰۰ پروژه در حال اجرا داریم.

حمایت ۱۵ هزار میلیارد تومانی در زمینه بیمه بیکاری

موسوی درباره اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه ارتقای خدمات رفاهی بازنشستگان نیز گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان حدود ۶ میلیون استفاده‌کننده و سالانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بار مالی برای سازمان تأمین‌اجتماعی دارد. با توجه به دغدغه بازنشستگان معزز سازمان، برای سال جاری ۸۰ درصد به تعهدات بیمه تکمیلی اضافه شد و مبلغ سرانه آن به ۲۰۵ هزار تومان رسیده که سازمان با تقبل سهم ۵۰ درصدی از این تعهدات، برای هر نفر مبلغ ۱۰۲ هزار و پانصد تومان را پرداخت می‌کند.

موسوی افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان نیز از ۸ میلیون در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون در سال ۱۴۰۱ و ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده که در سال گذشته این وام به ۱۲۰ هزار بازنشسته پرداخت شد و در تلاشیم که امسال این تسهیلات را به افراد بیشتری پرداخت کنیم. سفر زیارتی رایگان مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، خدمت دیگری است که در زمان کرونا متوقف شده بود و سال گذشته از سر گرفته شد و حدود ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان عزیز ما به صورت رایگان و با بهترین خدمات و عالی‌ترین کیفیت به زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع) اعزام شدند.

وی افزود: طی دو سال گذشته، مدت پرداخت غرامت ایام بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه رسید و ارائه خدمات غیرحضوری آن نیز راه‌اندازی شد. در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان حمایت از کسب‌وکارها را در قالب پرداخت بیمه بیکاری داشتیم و امسال هم در راستای حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای را پس از دو سال آغاز کردیم که تا امروز ۲۶ هزار کارگاه از این بخشودگی استفاده کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر مشارکت جدی این سازمان در اجرای طرح دارویار گفت: در طرح دارویار بالغ بر ۴۰۰ قلم داروی جدید تحت‌پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفتند و به‌رغم هزینه‌هایی که به ما تحمیل شد در کنار وزارت محترم بهداشت و درمان ایستادیم. در پرداخت به داروخانه‌ها نیز بدهی‌ها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ را تسویه کردیم و بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز با وجود مطالبه نسبتاً قابل توجهی که از وزارت بهداشت داریم، به خاطر این‌که این وزارتخانه را شریک استراتژیک خود می‌دانیم، تا پایان ۱۴۰۱ پرداخت کردیم و تنها سه ماهه ۱۴۰۲ باقی مانده است که این معوقه سه ماهه به نسبت دوره‌های قبل کم‌نظیر است.

۱۶۰ میلیون مراجعه غیرحضوری در یک سال

وی با اشاره به اینکه دیگر راهبرد مهم سازمان تأمین‌اجتماعی «هوشمندسازی» است، گفت: در دوره‌های گذشته کارهای خوبی در حوزه هوشمندسازی انجام گرفت؛ اما در دوره فعلی "هوشمندسازی" به‌عنوان یک راهبرد مهم و اولویت راهبردی تعیین شد. طبق آخرین آمار در سال گذشته چیزی حدود ۱۶۰ میلیون مراجعه غیرحضوری به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفته و در این بخش ۴۴ میلیون خدمت غیرحضوری نیز به مخاطبان ارائه شده است. تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ خدمت به‌صورت غیرحضوری در سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شد که این عدد امروز به ۵۷ خدمت رسیده است.

وی افزود: درصد اجرایی‌شدن و پیشرفت نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۰ بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بود و در دوره مدیریت قبلی اهتمام خوبی به این موضوع شده بود اما این عدد، امروز به بیش از ۹۷ درصد رسیده است و جز در موارد خاص قطعی برق و اینترنت تقریباً می‌توان گفت که نسخه‌نویسی دستی و کاغذی نداریم. در نسخه‌پیچی پاراکلینیک هم شاهد پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی هستیم. همچنین به‌طور میانگین سالانه بیش‌از ۷.۵ میلیون مشاوره غیرحضوری از طریق سامانه ۱۴۲۰ به بیمه‌شدگان سازمان ارائه می‌شود و با تدارکی که درباره استفاده از هوش مصنوعی شده است، امیدواریم با راه‌اندازی امکان ارتباط هوشمند، تعداد این مشاوره‌ها در آینده افزایش داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تدارک سازمان برای توسعه پوشش بیمه به شاغلان پلتفرمی، نسبت به آغاز به کار آن در سال جاری ابراز امیدواری کرد و افزود: در حالی ما به راه‌اندازی این بیمه نزدیک می‌شویم که در نشست اخیر اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی مقرر شد در آینده نشستی برای بررسی این موضوع و روش‌های توسعه پوشش بیمه به مشاغل نوپدید و پلتفرمی برگزار شود و این یعنی ما در این حوزه جلوتر از خیلی از کشورها هستیم.

تمرکز بر افزایش تولید و سود و حفظ ارزش دارایی‌های سازمان

موسوی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصادی علاوه بر نقش حاکمیتی سازمان در حوزه اقتصادی، روی افزایش تولید و سود تمرکز کرده‌ایم، گفت: در دوره جدید با آگاهی نسبت به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی باید نقش حاکمیتی خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایفا کند، بر افزایش تولید و سود و همچنین حفظ ارزش دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تمرکز کرده‌ایم. در همین راستا در شستا ۱۲ راهبرد کلان اقتصادی را طراحی کرده‌ایم که هم‌اکنون در کلیه شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در حال اجرا است. همچنین در ۲۲ شرکت، عبور از رکورد تاریخی تولید و در ۳۹ شرکت ثبت رکورد ۵ سال اخیر آنها را داشتیم و همچنین در ۱۹ شرکت تولید بیش از ظرفیت اسمی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ فروش تجمیعی شستا ۱۶۱ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد با رشد ۴۳ درصدی به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین سود خالص تجمیعی شستا در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷.۵ هزار میلیارد تومان بود که در ۱۴۰۱ با افزایش ۵۰ درصدی به ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید. در یک چشم‌انداز چهار ساله ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه شستا پیش‌بینی شده است که در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان آن تحقق یافت و برای امسال نیز ۸۰ هزار میلیارد دیگر محقق خواهد شد. همچینین برای اولین بار یکی از شرکت‌های ما ۳۰ نوع لاستیک جدید تولید کرده و در حوزه دارو نیز در سال گذشته ۱۲۰ نوع داروی جدید به بازار عرضه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که به‌رغم برخی اظهارنظرها؛ افق پیش‌روی سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار روشن است، گفت: در حوزه حاکمیت تأمین‌اجتماعی مشکلات، چالش‌ها و دشواری‌هایی وجود دارد اما جای نگرانی نیست و ما هم در این‌باره نگران نیستیم، بلکه بسیار به آینده خوشبین هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده و تلاش‌هایی که از سوی همکاران بنده صورت می‌گیرد، عبور از چالش‌ها و مشکلات و رسیدن به یک ساحل امن و آرام و تأمین آسایش بیمه‌شدگان ممکن و میسر است.

کد خبر: 61958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =