«مسئولیت‌اجتماعی» با نام و رسالت سازمان تامین اجتماعی عجین است

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در تبیین مسئولیت اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی گفت: تصویرهر فرد یا سازمانی از خودش صرفا براساس متغیرهای درونی شکل نمی‌گیرد بلکه موجودیت‌های اجتماعی بیرونی و سازمان‌های دیگر در شکل‌گیری تصویرفرد یا سازمان از خودش تاثیر مستقیم دارند، بنابراین افراد و سازمان‌ها به صورت مستمر در تعامل با جهان ساخته می‌شوند.

امیرحسین بنی‌احمد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان یک کل از اجزایی تشکیل شده است که این اجزا باعث شکل‌گیری نوعی مالکیت روانشناختی و همچنین تعهد و مسئولیت در آن می‌شود، به عبارتی در این فرایند روانشناختی هویت‌یابی سازمانی رخ می‌دهد وهویت سازمانی کارکنان را دارای جایگاه و نقش مشخصی می‌کند چرا که افراد هویت خویش را به اعتقادات، اهداف و فعالیت‌های سازمان گره می‌زنند و به نوعی یک یگانگی بین سازمان و فرد ایجاد می‌شود.

وی افزود:سازمان‌های موفق و خوشنام به دنبال تقویت‌هویت سازمانی هستند چرا که وقتی پیوندی بین هویت سازمانی وفردی شکل بگیرد فرد وفادارتر، سخت‌کوش‌تر ومعتقدتر می‌شود واین مقوله باعث مشروعیت در سازمان می‌شود، از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های خاورمیانه‌بخش عظیمی از آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد به همین دلیل می توان از بیمه‌شدگان به عنوان ذخائر نظام و کشور یاد کرد، جایگاه سازمان تامین اجتماعی فراتر از یک سازمان بیمه‌ای است چرا که در سایه نقش‌آفرینی مثبت تامین اجتماعی، اعتماد ملی تقویت می‌شود.

بنی‌احمد تاکید کرد: اهمیت مسئولیت‌اجتماعی با نام سازمان تامین اجتماعی و رسالت آن عجین شده است، توجه برآموزش فرهنگ سازمانی، شایسته گزینی، مدیریت اخلاق و ارزش‌ها فاکتورهای مهمی هستند که می‌توانند به تقویت متغیر مدیریت سرمایه‌انسانی که یکی از زیرمجموعه‌های مسئولیت اجتماعی است کمک شایان توجهی کنند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان «امنیت کار و سلامت» را یکی از زیرشاخه‌های اصلی مسوولیت اجتماعی تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در امنیت کار و سلامت و رضایت شغلی عواملی مانند پیشرفت، شناسایی و احترام، توجه به رشد و توسعه فردی و جمعی کارکنان که پاداش‌های درونی را به دنبال دارند مسئولیت‌پذیری درونی را تقویت می‌کند و به دنبال تحقق این مهم، وفاداری سازمانی و درنهایت تعهدعاطفی ایجاد می شود؛ چرا که فرد ارزش‌ها و اهداف سازمان را با ارزش‌ها واهداف زندگی خود هم راستا می‌داند و تلاش می‌کند که این ارزش‌ها محقق شود.

بنی‌احمد «مقابله با تغییرات محیطی» را یکی از فاکتورهای مسوولیت پذیری بیرونی خواند و گفت: مسئولیت اجتماعی سازمان تامین اجتماعی فراتر از یک رابطه و رسالت است، باتوجه به اینکه با یک جهان پرریسک و مخاطره روبرو هستیم، در جهت حرکت در مسیر توسعه، رصد تغییرات وتوجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، استفاده از تجربیات کشورهای موفق و صندوق‌های مشابه یک نکته مهم و کلیدی برای سازمان تامین اجتماعی است که باید به آن توجه جدی داشته باشد. سازمان تامین اجتماعی با ایجاد ارتباط با سازمان‌های مشابه و برگزاری کنفرانس‌های مشترک، نه تنها یافته‌های آنان را رصد می‌کند بلکه دستاوردهای این رویدادها را به مدیران استان‌ها برای مطالعه، شناخت، فهم بهتر واستفاده از آن تجربیات آن‌ها برای بهره‌وری و کیفیت بهتر خدمات ارجاع می‌دهند.

وی در پایان بااشاره به رشد ۳۰ درصدی سالمندی در دهه‌های آینده (۱۴۳۰)بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی افزایش جمعیت سالمندی را به عنوان یک متغیراثرگذار مدنظر دارد و به همین سبب تلاش سازمان براین است که با استفاده بهینه و تقویت شرکت‌های تولیدی تحت پوشش این بزرگترین صندوق بیمه ای را برای یک آینده پراز چالش آماده کند؛ چرا که در سه دهه آینده با افزایش جمعیت سالمندی اگر نتوانیم در بخش تولید، سرمایه‌گذاری و بیمه پردازی فعالانه عمل کنیم صندوق‌تامین اجتماعی و سیستم بهداشت و درمان کشور با چالش جدی  روبرو می‌شود، چرا که در دوران سالمندی نیاز به خدمات بیمه‌ای و بهداشتی- درمانی دوچندان می شود و سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های متولی درمان و بیمه‌ای باید بتوانند به نیازهای افراد تحت پوشش پاسخ دهند.

کد خبر: 50922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =