توفیقات ارزشمند معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی در اجلاس اخیر ایسا

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در سال های اخیر همواره سعی داشته است با استفاده از فناوری های نوین و بازنگری در فرایندهای ارائه خدمات، در افزایش سطح رضایت ذینفعان خود که بیش از ۴۴ میلیون نفر از آحاد جامعه را در بر می گیرد، تلاش نماید.

مجموعه همکاران معاونت بیمه ای در ستاد مرکزی سازمان به نمایندگی از بیش از ۱۴ هزار نفر از همکاران خدوم بیمه ای در سراسر پهنه کشور عزیزمان، در سال های اخیر علیرغم وجود شرایط شیوع بیماری منحوس کرونا با گردآوری ایده ها و نظرات خلاقانه و نوآورانه، جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی، مجموعه ای از طرح های نوین را آغاز نمودند که بازخوردهای بدست آمده نشان می دهد بسیاری از مشکلات و مسائل مراجعین را مرتفع و باعث رضایت ایشان شده است.

اگرچه انجام این طرح ها با همه مسائل فرا روی سازمان آغاز و برخی هنوز ادامه دارند لیکن با ارائه طرح های مذکور به اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) به عنوان یک نهاد معتبر مشخص گردید که ایده ها و تلاش های همکاران حوزه های تخصصی بیمه ای مورد تقدیر و منجر به اخذ گواهینامه طرح موفق گردید. برای نخستین بار در تاریخ سازمان تأمین اجتماعی ۲۰ طرح حوزه بیمه ای در اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی و در رقابت با تمام طرح های ارائه شده در منطقه آسیا و اقیانوسیه، پس از ارزیابی داوران بین المللی موفق به دریافت لوح تقدیر و گواهینامه تایید تجربه موفق شده است.
طرح های موصوف گوشه ای از تلاش ها و پیگیری های همکاران خدوم سازمان تامین اجتماعی به ویژه همکاران حوزه بیمه ای است که قابل تقدیر است. این طرح ها شامل طرح اصلی "پروژه ۳۰۷۰ تحول دیجیتال در دوره کرونا" و ۱۹ طرح در چهار حوزه اصلی فعالیت های این معاونت به شرح ذیل قابل مشاهده است:

الف) امور بیمه شدگان
- طرح پرداخت ایام بیکاری دوران شیوع بیماری کرونا
- طرح تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه
- طرح بیمه دانشجویان

ب) نامنویسی و حسابهای انفرادی

- طرح ایجاد حساب کاربری و رجیستری مخاطبین سازمان از طریق تلفن
- طرح پایگاه و سامانه متمرکز اطلاعات سوابق پرداخت حق بیمه

 ج) وصول حق بیمه

- طرح اجرای الکترونیک ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و تعیین ضریب قرارداد در مرحله قبل از نهایی شدن قرارداد
- طرح امکان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها
- طرح دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین اعلام زمان رسیدگی
- طرح ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار
- طرح امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها
- طرح دریافت لیست هوشمند
- طرح امکان پرداخت بر خط و احتساب واریزی آنی در حساب بیمه شده و کارفرما
- طرح ابلاغ الکترونیک – جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری

د) امور مستمری ها

- طرح ارائه الکترونیکی تعهدنامه فرزندان دختر مستمری بگیر
- طرح درخواست الکترونیکی برقراری مستمری فوت
- طرح صدور پیش نویس احکام برقراری مستمری
- طرح پرداخت متمرکز مستمری
- طرح ویژه گرایی
- طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران

در پایان جا دارد از همه همکاران محترم در حوزه بیمه ای و سایر واحدهایی که با همراهی خود در ارائه و اجرای طرح های اخیر باعث اعتلای سازمان و بهبود خدمات رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران شده اند، تقدیر و تشکر نمایم.  امید است در پیشبرد این راه متعالی در سال پیش روی نیز بار دیگر با هم افزایی و تلاش مضاعف، گام های موثرتری برداشته شود.

کد خبر: 48489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =