به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از دوره های مجازی سه محور امید، مقابله با باورهای غلط و کنترل هیجانات و هوش هیجانی از محورهای مهارتهای خوب زیستن که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در دفتر این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: دوره کودکی و نوجوانی بهترین دوره برای کسب مهارت ها و قابلیت هایی است که هم آموختنی و هم اکتسابی است.
وی ادامه داد: کیفیت زندگی ما تحت تاثیر این قابلیتها قرار دارد و اگر کسی این قابلیت ها را بلد نباشد بدون آمادگی پا به زندگی نهاده که با تغییرات مستمری روبرو است و شتاب این تغییرات میتواند ما را در وضعیت نوپدید قرار دهد که گاه آرامش ما را برهم بزند و موجب سرخوردگیو یاس شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه لحظه های زندگی ما لحظه انتخاب است، خاطرنشان کرد: چگونه انتخاب کنیم و چه انتخاب کنیم بسته به قابلیت ها دارد و هر چه قابلیت ها بیشتر امکان انتخاب توسعه پیدا می کند.
حاجی میرزایی با یادآوری اینکه برای کسب فرصت های اشتغال هم بیش از نیاز به مهارت های حرفه ای، نیازمند مهارت های زیستن هستیم، اظهار داشت: یکی از محورهای مهارت خوب زیستن، «هوش هیجانی» است که کمک می کند افراد در چه زمانی چه کاری انجام دهند؛ اینکه تا چه حد احساسات خود را میشناسیم و میتوانیم آنها را مدیریت کنیم.
وی افزود: در واقع اگر هر انسانی یک لحظه با خود خلوت کند و به مهم ترین شکستهای زندگی بیاندیشد بیشک متوجه می شود بخش مهمی از اینها یا همه آن، محصول نبود مدیریت هیجان خود و دیگران است.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه برای نقش آفرینی، کارکردها و حل مسایل نیازمند قابلیتهایی هستیم، خاطرنشان کرد: هیجانات فرمانده افراد هستند و ما برای بروز و ظهور داشتن هم نیازمند به کسب مهارتها هستیم؛ مهارت هایی که در اسناد فرادستی و تحول بنیادین احصاء و هدف گذاری شدهاند.
وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید این قابلیتها را داشته باشند و باید آن را شناسایی و به دانش آموزان، معلمان و خانوادهها منتقل کنیم، متذکر شد: صرف دانستن درباره قابلیتها و مهارتهای خوب زیستن کافی نیست بلکه باید دانش آموزان، خانوادهها و معلمان را در موقعیتهایی قرار دهیم که این قابلیتها توسعه پیدا کند و اگر بتوان خانه و مدرسه را با قابلیت ها مجهز کنیم حتما به پرورش نسل فعال کمک خواهیم کرد.
نظر شما