به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری، مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری با شماره تماس ۲۵۰۰، در تمامی روزهای عادی و تعطیلات نوروزی فروردینماه مانند ماههای گذشته، نقشی کلیدی در ایجاد ارتباط دوسویه و پاسخگویی مؤثر به جامعه بزرگ بازنشستگان ایفا کرده است.
قزوینی افزود: میزان رضایت ذینفعان از نحوه پاسخگویی اپراتورها در فروردین ۱۴۰۴ در سطح بالایی قرار داشته و طبق نظرسنجیهای پس از تماس، ۸۶ درصد از تماسگیرندگان، عملکرد کارشناسان مرکز را در سطح “عالی” ارزیابی کردهاند که نسبت به عملکرد ۸۱ درصدی سال گذشته، پنج درصد بهبود یافته است. این شاخص رضایتمندی، نشاندهنده ارتقای مستمر فرآیندهای پاسخگویی و افزایش مهارتهای ارتباطی تیم مرکز است.
از جمله مهمترین موضوعات مورد تماس در ماه فروردین، میتوان به درخواستهای وام ضروری، امور مربوط به بیمه تکمیلی، زمان واریز حقوق، متناسبسازی حقوق و احکام صادره اشاره کرد. در برخی از این حوزهها، تغییرات معناداری نسبت به اسفندماه مشاهده شد؛ برای نمونه، درخواستها در خصوص دریافت وام ضروری رشد ۶۷ درصدی و درخواستهای مرتبط با بیمه تکمیلی کاهش ۲۸ درصدی داشت.
در بخش خدمات غیرحضوری نیز، ۹۳۸۶ درخواست از طریق پیام صوتی، اپلیکیشن و وبسایت ثبت و پاسخ داده شده و رشد ۲۳ درصدی نسبت به اسفندماه داشته است که نشاندهنده استقبال رو به رشد بازنشستگان از خدمات دیجیتال صندوق بوده است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به عملکرد این مرکز در سال ۱۴۰۳ افزود: در سال ۱۴۰۳ عملکرد این مرکز پاسخگویی به بیش از ۵۶۷ هزار تماس تلفنی و نیز ۱۳۴ هزار درخواست خدمات غیرحضوری بوده که بیشترین تعداد به درخواستهای بیمه تکمیلی با ۲۱۵ هزار، وام ضروری با ۱۷۵ هزار و متناسبسازی با ۱۱۹ هزار و حقوق با ۱۱۱ هزار درخواست بوده است.
وی با تأکید بر رویکرد تعاملی صندوق، بیان کرد: مرکز ارتباط با ذینفعان نه تنها محل پاسخگویی، بلکه بستری برای دریافت بازخورد، رصد مشکلات و ارائه تحلیلهای راهبردی برای بهبود سیاستها است. ما معتقدیم احترام به بازنشستگان، تنها در کلام نیست بلکه باید در کیفیت خدمات و شنیدن صدای آنان متبلور شود.
قزوینی در پایان افزود: از تلاش شبانهروزی همکاران این مرکز، و همچنین همراهی و شکیبایی بازنشستگان، صمیمانه قدردانی میکنم و اطمینان میدهم روند هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری با قدرت ادامه خواهد یافت.
نظر شما