به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند با اعلام این خبر افزود: این افراد با مراجعه به مراکز مشاوره حضوری اعم از دولتی و غیردولتی و مرکز صدای مشاور بهزیستی به شماره ۱۴۸۰ خدمات مشاوره ای مورد نیاز را دریافت کردهاند.
وی تعداد تماسگیرندگان با صدای مشاور را بیش از هفت هزار نفر عنوان و بیان کرد: مابقی این افراد به مراکز مشاوره حضوری مراجعه داشته اند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمدهترین و بیشترین علت مراجعه و تماس با این مراکز را به ترتیب اولویت اختلافات زناشویی، خانوادگی، تربیت کودک، اعتیاد عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد مراجعان و تماسگیرندگان با مراکز مشاوره، خانم هستند.
وی اضافه کرد: این خدمات از طریق ۳۱ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی و خط تلفنی صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ ارائه شده است و این مراکز همه روزه از ساعت هشت الی ۲۴ آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به تماسگیرندگان هستند.
نورعلیوند با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مرکز مشاوره نسبت به سال ماقبل آن حدود ۲۰درصد افزایش یافته گفت: فرهنگ مشاوره باید هرچه بیشتر بین مردم نهادینه شود تا با ارائه خدمات لازم زمینه ارتقا سطح سلامت روان مردم بیش از پیش در جامعه فراهم گردد.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: همچنین به منظور حمایت مالی از خانواده های نیازمند برای فراهم کردن زمینه سهولت در انجام مشاوره، از طریق یاری برگ با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۲۵۰نفر حمایت مالی شده است.
وی گفت: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینههای مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی و غیره به عموم مردم ارائه خدمت میکند.
نظر شما