به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا، نشست «معرفی دفاتر تجاری ایران در خارج از کشور» به همت معاون توسعه کسب و کار بینالملل شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) برگزار شد.
سید محمد صادق قنادزاده، معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران در ابتدای این نشست به معرفی دفاتر تجاری ایران در خارج از کشور و نقش آنها در توسعه صادرات پرداخت و مأموریت و وظایف این دفاتر را تشریح کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیتهای سازمان توسعه تجارت برای گسترش حضور بینالمللی بهرهبرداری بیشتری صورت گیرد، گفت: ارتباط مؤثر بین شرکتهای ایرانی و دفاتر تجاری خارجی، شناسایی فرصتهای بازارهای بینالمللی و استفاده از تسهیلات و حمایتهای سازمان توسعه تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این نشست که مدیران دفاتر تجاری ایران در کشورهای لهستان، نروژ، هندوستان (بمبئی)، اسلوونی، روسیه (آستراخان)، عراق (سلیمانیه)، نیکاراگوئه، کامرون، ساحل عاج و مالزی حضور داشتند، توضیحاتی درباره شرایط اقتصادی، فرصتهای تجاری و ظرفیتهای صادراتی در این کشورها ارائه شد.
در این نشست، نقش دفاتر تجاری ایران در خارج کشور در تسهیل تجارت بینالمللی، ایجاد ارتباط بین شرکتهای ایرانی و تجار خارجی و حمایت از صادرکنندگان ایرانی تشریح شد. همچنین، بر اهمیت شناخت بازارهای هدف، انطباق با استانداردهای بینالمللی و بهرهگیری از مشاورههای تخصصی دفاتر تجاری برای افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی تأکید شد.
در این نشست، مدیران شرکتهای تابعه شستا مباحثی را درباره نحوه همکاری با دفاتر تجاری، چالشهای ورود به بازارهای مورد اشاره و الزامات صادراتی و ایجاد فضای تعامل مستقیم بین مدیران شرکتهای ایرانی و نمایندگان دفاتر تجاری و امکان تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای عملی مطرح شده و تاکید شد: این تعاملات تقویت کننده ارتباط میان شرکتهای ایرانی و دفاتر تجاری خارجی بوده و نقش مهمی در افزایش حضور مؤثر ایران در بازارهای بینالمللی دارد.
همچنین مدیران شرکتهای تابعه شستا با اشاره به موانع و مشکلات موجود در زمینه صادرات و حضور در بازارهای خارجی، خواستار حمایت بیشتر دفاتر تجاری در زمینه شناسایی مشتریان بالقوه، تسهیل فرآیندهای گمرکی و ارائه اطلاعات بهروز درباره مقررات تجارت بینالمللی شدند.
نظر شما