تمام مشکلات خانوادگی را با ۱۴۸۰ در میان بگذارید

یکی از شعارهای سازمان بهزیستی این است که "داشتن خانواده شاد سخت نیست، اگر به ‌موقع با روانشناس مشاوره داشته باشید" و بر این اساس صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ در تمام زمینه‌های خانوادگی مشاوره ارائه می‌دهد.

به گزارش از آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در این باره می‌گوید: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی مشکلات تماس‌گیرندگان در زمینه‌های کودک و نوجوان، خانواده، زناشویی، طلاق، تحصیلی و تربیتی است.

به گزارش از آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه توکلی ادامه داد: منظور از مشاوره تلفنی، تعامل کلامی بین تماس‌گیرنده و متخصص(مشاور) جهت شناخت مشکل تماس‌گیرنده از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و سئوالات پیگیر است تا تماس‌گیرنده بتواند راهکار مناسبی را برای کاهش یا حل مشکل خود انتخاب کند و درصورت لزوم جهت بهره مندی از خدمات مشاوره حضوری، ارجاع صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره حضوری (دولتی و غیردولتی)، با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به متقاضیان ارائه می‌شود. روانشناسان و مشاوران باتجربه، در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای، آموزشی و مداخلات روانشناختی در حیطه‌های فردی، گروهی، خانوادگی، کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، سالمند، ازدواج و خانواده، صنعتی و سازمانی، تحصیلی و تربیتی، روان‌سنجی، سلامت جنسی و روان درمانی فعالیت می‌کنند.

بهره‌مندی حدود ۲۰ هزار نفر در ۶ ماهه اول امسال از صدای مشاور

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: طی سال گذشته ۶۶ هزار و ۳۹۹ نفر و ۱۹۹۳ مرکز مشاوره از یارانه مشاوره بهره‌مند شده‌اند. همچنین بررسی آمارهای ۶ ماه اول سال جاری نیز نشان می‌دهد که در این مدت نیز، ۱۹ هزار و ۹۴۲ نفر و ۹۹۶ مرکز از خدمات یارانه مشاوره بهره مند بوده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، ۸۸ مرکز مشاوره دولتی و ۳۰۸۲ مرکز غیردولتی فعال بودند که در مراکز حضوری دولتی، ۵۴ هزار و ۹۰۹ نفر در قالب ۹۰ هزار و ۴۴۰ جلسه و در مراکز حضوری غیردولتی یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۹۶۸ نفر در قالب ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۳۹ جلسه، خدمات تخصصی مشاوره دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نیز ۸۳ مرکز مشاوره دولتی و ۲۹۶۵ مرکز غیردولتی فعالیت کرده‌اند که بر این مبنا در مراکز حضوری دولتی، ۳۱ هزار و ۱۱۶ نفر در قالب ۵۲ هزار و ۲۷ جلسه و در مراکز حضوری غیردولتی ۵۷۰ هزار و ۶۵۰نفر در قالب یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۹۷۰ جلسه خدمات تخصصی مشاوره دریافت کرده‌اند.

عملکرد مراکز مشاوره زیر ذره بین نظارتی

یکی از نقاط قوت مراکز خدمات مشاوره بهزیستی این است که اگر مردم شکایتی از عملکرد این مراکز داشته باشند، البته در صورتیکه مرکز دارای پروانه فعالیت از سازمان بهزستی است- می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۸۰ اقدام کنند یا به سازمان بهزیستی مراجعه و درخواست کتبی در رابطه با شکایت ارائه دهند. سازمان بهزیستی کشور با توجه به قوانین ماده ۱۲ در این خصوص رسیدگی و اقدام می کند.

طبق ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، بالاترین مقام سازمان مستقل دولتی می تواند مجازات هایی را راسا و بدون مراجعه به هیات های رسیدگی به تخلفات ادارای در مورد کارمندان متخلف اعمال کند.

کد خبر: 77017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =