به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، اکبر جهانگیری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح استان قم ۲۵ هزار و ۷۴۷ بیمه شده از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی بهرهمند شدند افزود:۹۲ درصد مشاورهها حضوری و تنها هشت درصد بهصورت غیرحضوری بوده و این در حالی است که ۶۵ درصد استفادهکنندگان از این خدمات را بیمهشدههای مرد و ۳۵ درصد را بیمهشدههای زن شامل میشوند.
وی ادامه داد: در حوزه مستمریها از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند که البته بیشترین مشکلات مطرح در این حوزه مربوط به بازنشستگی جانبازان، معلولان و میزان مستمری دریافتی بودهاست.
رییس اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین تامین اجتماعی قم بیان کرد: در حوزه امور بیمهشدهها نیز بیش از پنج هزار و ۳۸۰ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند.
وی با بیان اینکه بیشترین مسائل مطرح در این حوزه شامل بیمه از کارافتادگی، اختیاری، نقل و انتقالات بیمهای، غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و حوادث ناشی از کار بودهاست افزود: نحوه جمعآوری سوابق بیمهای و سوابق رانندگان، شرایط بیمه شدن، اعتراض به بدهی توسط کارفرما، درخواست انجام بازرسی و شرایط قراردادهای بیمهای از دیگر مشکلات مطرح بیمهشدهها در بخش مشاوره بوده است.
جهانگیری یادآور شد: تعدادی از بیمهشدهها نیز تاکنون در زمینه مسائلی همچون امور درمانی، کمیسیونهای پزشکی و بیمه مکمل مستمریبگیران مورد مشاوره قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به بهرهمندی ماهانه بیمهشدهها از خدمات مشاورهای گفت: ماهانه بهطور متوسط ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی در استان قم بهرهمند میشوند.
رییس اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین تامین اجتماعی قم هدف از ایجاد مراکز مشاورهای تامین اجتماعی در شعب را آشنایی با قوانین تامین اجتماعی، نحوه ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمهای و آگاهسازی مراجعان از حقوق و تکالیفشان در مقابل سازمان عنوان و بیان کرد: حجم گسترده فعالیتها، تنوع در ارائه خدمات، افزایش تعهدات، بالا رفتن میزان انتظارات بیمهشدهها، وجود تشکیلات کارفرمایی و کارگری سبب شده که ارائه خدمات به بیمه شدهها با حساسیت بیشتری دنبال شود.
نظر شما