بهره‌مندی از زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای برای آموزش ایمنی معادن

«احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در یکی از نشست‌هایی که در خصوص معدن طبس برگزار شد، پیشنهاد دادیم از زیر ساخت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای آموزش ایمنی استفاده کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میدری در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: صاحبان اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، صاحبان کسب و کارها هستند.

وی افزود: آنها می دانند صلاحیت حرفه ای به چه معناست، تحولات تکنولوژیکی و مهارت‌های جدید را زودتر رصد می‌کنند و از نیاز خود به نیروی انسانی آگاهند. سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تقاضای این گروه‌ها را بررسی کرده و به نیاز آن‌ها پاسخ می‌دهد.

او با تاکید بر پژوهش‌هایی که مدتی پیش از تصدی وزارت کار بر روی موضوع آموزش فنی‌وحرفه‌ای، انجام داده به نکات تحول‌آفرین در این سازمان اشاره کرد.

وزیر کار ادامه داد: معادن کشور می‌توانند برای آموزش ایمنی هزینه کنند؛ ما، در وزارت کار باید زیرساخت‌ها را فراهم و محتوا و استانداردهای آموزشی خود را ایجاد کنیم. مالک این آموزش‌ها باید بخش خصوصی باشد و قبول مسئولیت کند.

او همچنین با تاکید بر حرکت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت بخش خصوصی خطاب به مسئولان این سازمان گفت: انتظار دارم که مهارت «جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی» را به عنوان یکی از مهم ترین مهارت‌ها تقویت کنید.

میدری اضافه کرد: اگر مهارت‌آموزی با همراهی صاحبان کسب و کار انجام نشود، تزریق منابع مالی به سازمان می‌تواند مشکل‌آفرین شود. تزریق منابع مالی به سازمان فنی و حرفه‌ای باید با سایر اهداف پیوند داشته باشد تا موجب افزایش مهارت به عنوان مقدمه جهش تولید باشد.

وزیر کار با اشاره به توانمندی‌های سکاندار جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: محمدی براساس توانایی‌های ویژه در زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بدون هیچگونه سفارش سیاسی به این سازمان دعوت شد.

نشست شورای معاونان و مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «غلامحسین محمدی» سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز شنبه ۲۱ مهر در محل این سازمان برگزار شد.

کد خبر: 74843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =