کسب رتبه برتر اداره بازرسی کار گیلان در بین ادارات بازرسی کار کشور

مدیرکل کار گیلان در اولین جلسه بازرسان کار استان در سالجاری گفت: بر اساس شاخص‌های ارزیابی و بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره بازرسی کار گیلان در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، اولین جلسه استانی بازرسان کار استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر روابط کار اداره کل، رییس اداره بازرسی کار و بازرسان در سالن فجر اداره کل برگزار شد.

سیاوش آقاجانی در این نشست از کسب رتبه برتر اداره بازرسی کار گیلان در کشور خبر داد و این مهم را حاصل تلاش و عملکرد مطلوب همه بازرسان کار استان دانست.

وی معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی را از اقدامات مهم و اثر گذار با رویکرد بازدارندگی در حوزه بازرسی کار دانست و بیان کرد: هدف و رویکرد ما در این اقدام کمی نیست و در تلاش هستیم تا با پیوست و مانور رسانه‌ای در راستای صیانت از نیروی کار از بروز تخلفات بیشتر جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه با تشریح اهمیت بازرسی کار؛ مولفه های اثرگذار در ایمنی را گسترده عنوان کرد و افزود: در همه این مولفه ها ما به عنوان بازرس کار باید برای خود نقش موثر قائل باشیم تا اقدامات ما منجر به کاهش حوادث ناشی از کار و تنش های کارگری شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی بازرسان کار گفت: مطالبه‌گری مشروع و قانونی در این زمینه حق بازرسان است اما این موضوع نباید به اصل و ماهیت اقدامات حوزه بازرسی لطمه وارد کند.

آقاجانی با بیان این مطلب افزود: از بازرسان کار استان انتظار دارم خدمت به جامعه کار و تولید را در اولویت همه فعالیت های خود قرار دهند.

در ادامه این نشست هریک از بازرسان کار استان ضمن بیان مشکلات و موانع موجود، پیشنهادهای کاربردی خود را جهت ارتقای عملکرد حوزه بازرسی کار و کاهش حوادث مطرح کردند.

در پایان از تعدادی از بازرسان کار استان که در بخش معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی بهترین عملکرد را داشتند تجلیل شد.

کد خبر: 74832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =