ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی از امروز ۲۱ مهرماه

مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه آماری این سازمان بزرگ بیمه‌ای را تشکیل می‌دهند رسیدگی به وضعیت معیشتی و بهبود زندگی آنان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد بیمه‌گر به شمار می‌رود که پرداخت تسهیلات ضروری از جمله برنامه‌های محوری برای این گروه از افراد تحت پوشش است.

به گزارش آتیه آنلاین، در همین راستا پرداخت تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه یکی از محورهای اساسی برای توجه به جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان بزرگ بیمه‌ای بود که در همین راستا رشد سقف این تسهیلات نیز در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفت.

براساس برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی از امروز ۲۱ مهرماه سال جاری مرحله سوم ثبت‌نام پرداخت تسهیلات به جامعه تحت پوشش در بخش مستمری‌بگیران و بازنشستگان آغاز شده تا گروه‌هایی از این جامعه هدف بتوانند برای دریافت این وام‌های ضروری ثبت‌نام و اقدام کنند.

در حال حاضر سقف پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومان است و افراد بازنشسته و مستمری‌بگیران می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری و یا مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده تا بدون نیاز به مراجعه به شعب بانکی و ضامن از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

هر مرحله حدود ۴۰ هزار بازنشسته از وام بهره‌مند می‌شوند

ثبت‌نام بازنشستگان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از امروز ۲۱ مهرماه سال جاری از سوی علی دهقان‌کیا، رئیس کانون عالی بازنشستگان نیز پیشتر اعلام شده بود. همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ۵۰۰ هزار نفر در مجموع از این وام‌های ضروری ۳۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

دهقان‌کیا همچنین اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام وام از سوی بازنشستگان تأمین اجتماعی به این شیوه است که افراد متقاضی می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان از تاریخ تعیین شده برای ثبت‌نام جهت دریافت وام برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هر مرحله حدود ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان از وام‌های ضروری بهره‌مند شدند، ادامه داد: برهمین اساس مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در حالی شروع شده که تاکنون در ۲ مرحله بازنشستگان از این وام ضروری بهره‌مند شده‌اند.

ثبت‌نام غیرحضوری تسهیلات ضروری بازنشستگان

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی می‌توانند به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir مراجعه یا از طریق کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و یا دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام این دوره از تسهیلات اقدام کنند.

ثبت‌نام اولین مرحله وام بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی در سال‌جاری از ابتدای تیرماه در کانون‌های بازنشستگان آغاز شد؛ در این مرحله ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده مهلت ثبت‌نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از اول تا چهارم تیرماه سال‌جاری بود و افراد واجد شرایط دریافت این تسهیلات، نسبت به ثبت‌نام این وام‌های ضروری را اقدام کردند.

همچنین مرحله دوم ثبت‌نام وام بازنشستگان از مردادماه در سامانه خدمات غیرحضوری و یا کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور انجام و روز نهم مهرماه این تسهیلات به حساب افراد مشمول واریز شد.

طبق اقدامات صورت گرفته در مرحله سوم ثبت‌نام تسهیلات نیز حدود ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان و افراد مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی وام ضروری قرض‌الحسنه را دریافت خواهند کرد.

شرایط دریافت وام ضروری قرض‌الحسنه

دریافت وام ضروری قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی دارای شرایطی است که باید پس از داشتن این شرایط گروه افراد بازنشسته برای ثبت‌نام اقدام کنند.

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شرایط دریافت این تسهیلات محسوب می‌شود.

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، این تسهیلات ثبت‌نامی گروه بازنشستگان پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

۸۰ هزار بازنشسته وام دریافت کردند

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون ۸۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از وام ضروری بازنشستگان بهره‌مند شده‌اند که امیدواریم در دوره‌های ثبت‌نامی آینده تعداد بیشتری از این گروه‌ها بتوانند وام موردنیاز خود را دریافت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی که در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت کشور در قالب ۴۷ میلیون نفر را تحت پوشش دارد برای اجرای تعهدات همه‌جانبه برای همه گروه‌های بازنشستگان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان همه تلاش خود را به کار گرفته است به طوری که در سال جاری برای هر ماه تعهدات در بخش مستمری‌ها، درمان، حوزه بیمه‌ای و پرداخت تسهیلات بین ۶۰ تا ۶۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

هزینه‌های مرتبط با تعهدات در قبال همه ذینفعان و مخاطبان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته نیز براساس آمارهای موجود ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است. هزینه‌کرد تعهدات سال ۱۴۰۱ گروه‌های مختلف در مجموع در طول سال ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود.

کد خبر: 74823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =