۸۳ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی زنجان دارای معلولیت هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از حدود چهار هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی استان، سه هزار و ۲۷۷ سالمند معادل ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش دارای معلولیت هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح اله خدابنده لو با بیان این مطلب افزود: هم اکنون سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری زنان و مردان سالمند شامل یک مرکز سالمندان مردان و یک پردیس سالمندان در زنجان و یک مرکز سالمندان زنان در شهر هیدج فعالیت می کند.

وی ادامه داد: تمامی خدمات آموزشی و مراقبتی توانبخشی حرفه‌ای، اجتماعی، توانپزشکی و مهارتی به صورت شبانه‌روزی به ساکنان سالمند این مراکز ارائه می شود و اقامت بیشتر افراد در این مراکز یارانه‌ای است و اغلب هزینه‌ها با حمایت خانواده و یارانه سازمان بهزیستی تامین می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و مراقبتی به سالمندان در قالب مراکز مراقبتی روزانه اشاره و بیان کرد:هم اکنون دو مرکز مراقبتی روزانه به نام‌های بنیان پاک و مهرگان در این زمینه فعالیت می‌کند و به سالمندان تحت پوشش خدمات پرستاری، مددکاری، مشاوره‌ای، گفتار درمانی، کاردرمانی، آموزشی و توانبخشی با استفاده از هنر، ورزش و اصول تغذیه سالم ارائه می‌دهند.

خدابنده لو به اجرای طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، آسیب نخاعی و سالمندان توسط بهزیستی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۳۰ فرد دارای معلولیت و سالمند در استان از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، مراقبت‌های ویژه دوران سالمندی و آگاه‌سازی معلولیت‌ها و پیشگیری از آن در دوران سالمندی برای سالمندان تحت پوشش برگزار شده است.

هفته سالمندان در کشور با شعار "سالمندی ،فردایی بهتر" نامگذاری شده است.

کد خبر: 74541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =