بیش از ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی دزفول هستند

رییس بهزیستی دزفول گفت: یکهزار و ۵۷۶ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی دزفول هستند که از خدمات حمایتی و مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد پیلوار با بیان این مطلب گفت: زنان سرپرست خانوار از آموزش‌های آرایشگری، خیاطی و فرش‌بافی بهره‌مند می‌شوند و پس از اتمام دوره آموزشی برای کسب درآمد به آنها وام اشتغال یا سرمایه کار به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داده می‌شود.

وی افزود: پس از سه سال که زنان سرپرست خانوار توانایی مالی پیدا کردند از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج خواهند شد.

رییس بهزیستی دزفول ادامه داد: همچنین گروه‌های همیار با اختصاص سرمایه بلاعوض برای تهیه مواد اولیه و اجاره مکان جهت ایجاد شغل از زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار و خودسرپرست حمایت می‌کنند که در این راستا، در حال حاضر بیمه بازنشستگی ۱۷۲ نفر به مدت ۱۰ سال پرداخت می‌شود.

پنج مورد مداخله اجتماعی اورژانس اجتماعی دزفول طی ۶ ماه اخیر

پیلوار درباره فعالیت اورژانس اجتماعی نیز گفت: علاوه بر سامانه ۱۲۳ که زیرنظر مستقیم اهواز است، طی ۶ ماه نخست امسال کارشناسان اورژانس اجتماعی دزفول به پنج مشکل اجتماعی با موضوع‌های مختلف از جمله خودکشی، کودک‌آزاری و سالمندآزاری رسیدگی کردند.

وی ادامه داد: هشت مورد خدمات نیز توسط واحد سیار گشت اورژانس اجتماعی دزفول طی ۶ ماه نخست امسال ارائه شده است.

اورژانس اجتماعی برنامه ای است که توسط سازمان بهزیستی در ایران با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی تشکیل شده است. این برنامه شامل خدمات تخصصی و اورژانسی همچون مرکز مداخله در بحران‌ها، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی است که به صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌شود.

۱۴ هزار نفر از خدمات بهزیستی دزفول بهره‌مند هستند.

کد خبر: 74335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =