به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان، با حضور امید هاشمی خاتونآبادی، معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس اکبری، مدیرکل تأمیناجتماعی هرمزگان و معاونین و روسای ادارات تامیناجتماعی هرمزگان، جلسه بررسی شاخصهای حقوق شهروندی در نظام اداری برگزار شد.
در این جلسه سرپرست معاونت بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از نکاتی که در نظام اداری باید مورد توجه جدی مسئولان قرار داشته باشد انجام بازرسی و ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف در زمینه خدماتدهی و رعایت حقوق شهروندی است.
امید هاشمی خاتونآبادی افزود: برای این مهم، مصوبات زیادی وجود دارد تا بر اجرای اصول نوزدهگانه رعایت حقوق شهروندی نظارت داشته باشد و باید بر اجرای این اصول نظارت کافی شود تا خدماتدهی به مراجعهکنندگان به درستی صورت پذیرد.
وی بیان کرد: مدیران باید مصوبات موجود در این حوزه را با جدیت پیگیری کنند تا از درستی اجرای آن اطمینان یابند.
در ادامه، معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بررسی محورها، شاخص ها و مستندات مربوطه، در جمع کارشناسان و روسای ستادی نیز دستاوردها و چالشهای حوزههای تخصصی ارائه خدمات مناسب به مردم و حقوق شهروندی بر پایه مستندات ارائه شده را تشریح و بازبینی کرد. همچنین اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال از دیگر موارد مورد بازبینی و پایش در این جلسه بود.
هاشمی خاتونآبادی با تاکید بر شناسایی، پایش و نظارت مستمر گلوگاههای فسادخیز در فرایند کارها تاکید کرد: رعایت موارد حقوق شهروندی در نظام اداری از اهم وظایف همه دستگاههاست و ضمن بررسی دقیق و مداوم رعایت این حقوق از زحمات کارکنان و دستگاههایی که در این زمینه فعال هستند تشکر و قدردانی میکنیم.
مدیرکل تأمیناجتماعی استان هرمزگان نیز در همین راستا بیان کرد: در نظام اداری باید اصول و مبانی حقوق شهروندی با دقت زیادی اجرا شود و این اقدامات به خوبی مستندسازی شود.
عباس اکبری گفت: سال جاری نیز طبق فرموده مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شدهاست و باید تلاش شود این شعار با جدیت اجرا شده و اقدامات صورت گرفته در این زمینه نیز به اطلاع عموم رسانده شود که بازدید از کارگاههای تولیدی در سراسر استان و بررسی همکاری با کارگاهها در وضعیت بیمهای و انجام مشاوره بیمه ای برای سهولت در ادامه فعالیت از این قبیل اقدامات است.
وی افزود: ادارهکل تامیناجتماعی استان هرمزگان خوشبختانه در سالهای اخیر همواره در شاخصهای مختلف از جمله رضایتمندی مردم در سطح کشور رتبه خوبی داشته و با اقداماتی که انجام دادهاست توانسته رضایت مردم را جلب کند که اینجانب نیز از همه همکاران در این زمینه تشکر میکنم.
نظر شما