ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پنجمین نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان گفت: اشتغال اتباع بیگانه در استان کرمانشاه ممنوع است و با کارفرمایانی که اتباع بیگانه به ویژه کارگران افغانی را به کار گیرند برخورد قضایی می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، پنجمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان کرمانشاه با حضور بهروز جمشیدمفید، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، حمزه سلیمانی، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و امنیتی استان و مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های استان در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست جهت جلوگیری از ورود اتباع افغانی به استان کرمانشاه و تامین نیروی انسانی از جوانان بیکار استان برای کشاورزان با توجه به فرارسیدن فصل برداشت سیب زمینی و پیاز در بخش‌های مرکزی کرمانشاه، سراب نیلوفر،کوزران، ماهیدشت، سرفیروزآباد و احتمال بکارگیری نیروی کارگر اتباع افغانی توسط کارفرمایان و کشاورزان غیربومی این مناطق با بهره‌گیری از امکانات مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های استان، مراکز خدماتی، ترویجی کشاورزی و تامین نیروی انسانی از بین خانواده های مددجوی کمیته امداد برنامه‌ریزی شده بود.

جمشیدمفید در این نشست با بیان اینکه در دولت چهاردهم نگاه متفاوتی به مقوله اشتغال وجود دارد، گفت: در دولت جدید در کلیه حوزه‌ها به ویژه حوزه اشتغال و بهره‌گیری از تمام ظرفیت ها در راستای ایجاد و صیانت از نیروی کار به ویژه استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی وجود دارد.

وی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی را بازوی توانمند در بحث اشتغال پایدار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: با نگاه متفاوت و تفکر سیستمی در دولت چهاردهم این مراکز، نقش‌آفرینی، انگیزه و تعامل بیشتری پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کارفرمایان در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع شود، مراتب را به وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

حمزه سلیمانی، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده درباره بکارگیری اتباع خارجی به ویژه کارگران افغانی در استان بیان کرد: اشتغال اتباع بیگانه به ویژه ورود و به کارگیری نیروی کارگر افغانی در کارگاه ها و مزارع کشاورزی و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی ممنوع است و در هر حال با کارفرمایان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد، سیاست ها و برنامه ریزی‌های دولت برای استان در بخش اشتغال با ورود و بکارگیری اتباع افغانی در اختیار آن قرار گیرد، تاکید کرد: اگر غفلت کنیم، ورود و بکارگیری اتباع بیگانه به استان ، جامعه را دچار مشکلات و بحران اجتماعی و اقتصادی خواهد کرد.

سلیمانی از مدیران مراکز کاریابی و مدیران مراکز خدماتی، ترویجی کشاورزی خواست، با اطلاع‌رسانی در سطح بخش‌های تحت پوشش، مسئله ورود و بکارگیری اتباع افغانی را به طرق مختلف و امکانات در اختیار اطلاع رسانی کنند.

مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد و نمایندگان دستگاه های امنیتی استان نیز در ادامه دیدگاه و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و تصمیمات در این نشست درباره برنامه‌ریزی برای اطلاع رسانی کارفرمایان و کشاورزان و دامداران استان اتخاذ شد.

کد خبر: 74144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =