برگزاری نشست تعاملی مدیران کل تأمین اجتماعی و ثبت احوال استان کرمانشاه

به منظور توسعه تعامل و گفتمان سازی با شرکای اجتماعی نشست صمیمی مدیران کل تأمین اجتماعی و ثبت احوال استان کرمانشاه در محل اداره کل ثبت احوال کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، در ابتدای این دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی استان ضمن تبریک انتصاب منصور عزیزی، به‌عنوان سرپرست اداره کل ثبت احوال کرمانشاه گفت: با توجه به سوابق ارزنده ایشان در مجموعه‌های مرتبط با ثبت احوال کرمانشاه و شناختی که از آقای منصور عزیزی وجود دارد لذا انتصاب مدیرانی جوان، فعال، کاردان، انقلابی و دلسوز موجب دلگرمی و امنیت خاطر جامعه مخاطب را فراهم می سازد.

اسکندر کاکایی افزود: در حال حاضر با توجه به الکترونیکی شدن خدمات و هم‌افزایی بین دستگاهی، اطلاعات هویتی مورد نیاز در امور مربوط به حوزه تأمین اجتماعی بصورت آنلاین استخراج می شود لیکن در زمان حضوری بودن خدمات مجموعه ثبت احوال نهایت همراهی و همکاری را با سازمان تأمین اجتماعی داشته و مدیرکل حال حاضر اداره کل ثبت احوال در آن زمان بعنوان یک مدیر میدانی و پای کار در شهرستان صحنه، پیشرو در برطرف کردن چالش ها و حل مسائل و مشکلات ارباب رجوع بود.

وی دسترسی به اطلاعات تکمیلی مخاطبان را امری مهم و ضروری برای سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: در عصر ارتباطات و الکترونیکی شدن خدمات یکی از الزامات دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده، داشتن اطلاعات تکمیلی مخاطبان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین دو اداره کل در امر آموزش قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۳۴ کارگاه و همایش یادگیری و آموزشی قوانین و مقررات ویژه دستگاه های اجرایی و حوزه تولید و صنعت در استان برگزار شد و از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی منسجم تر و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موضوع یادگیری قوانین و مقررات تأمین اجتماعی به یک ضرورت و تکلیف برای کلیه دستگاه‌های اجرایی سطح استان تبدیل شده است لذا از این رو روز هشتم مهر ماه روسای ادارات تخصصی تأمین اجتماعی استان در دو حوزه منابع و تعهدات بیمه‌ای در محل اداره کل ثبت احوال کرمانشاه حضور پیدا خواهند کرد تا پاسخگوی مسائل و مشکلات احتمالی این مجموعه در تعامل با واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی باشند.

وی عدم آگاهی نسبت قوانین و مقررات را یکی از مهم ترین مشکلات مخاطبان تأمین اجتماعی دانست و گفت: با توجه به رویکرد تحولی سازمان تأمین اجتماعی درباره فرهنگ سازی مفاهیم تأمین اجتماعی و آموزش قوانین و مقررات موضوعه، پیش‌بینی می شود در آینده شاهد کاهش مسائل و مشکلات و ابهامات بیمه ای شرکای اجتماعی باشیم.

کاکایی به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: بسط و تأمین عدالت اجتماعی و دسترسی و بهره‌مندی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتماعی ششمین بند از سیاست‌های ۹ گانه ابلاغی معظم له در حوزه تأمین اجتماعی است لذا در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی پوشش بیمه‌ای در بین آحاد جامعه بطور ویژه در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت و امروزه با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی طیف وسیعی از جامعه اعم از زنان خانه دار و دختران، دانشجویان و ... به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی ملحق شده اند.

وی در ادامه به تعهدات بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی و نقش حمایتی این سازمان در قبال زنان اشاره و بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از زنان ایران اسلامی همواره از دستگاه‌های پیشرو بوده است و در مقاطع مختلف با اجرای سیاست‌های حمایتی از زنان سرزمین پشتیبانی کرده بطور مثال زن شاغلی که همسر خود را از دست داده در زمان بازنشستگی می تواند از هر دو حقوق منتفع شود در حالیکه در سنوات قبل به این شکل نبود و صرفا از یک حقوق بهره‌مند می‌شد لذا اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

در پایان منصور عزیزی، سرپرست مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه ضمن تشکر از حضور مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: حضور مدیرکل تأمین اجتماعی مایه دلگرمی برای بنده و سایر همکارانم است و افتخاری است در خدمت مجموعه عظیم سازمان تأمین اجتماعی باشیم. تعامل با این سازمان توفیقی بوده که نصیب ما شده است و آمادگی داریم از برگزاری نشست های مشترک در بدنه مدیریتی و کارشناسی بین دو دستگاه استقبال کنیم.

کد خبر: 74100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =