کارگران فعال در میادین میوه تره بار مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارگران فعال در میادین میوه تره بار مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی بوده و باید وضعیت بیمه‌ای آنها به عنوان یک حق و تکلیفی برای کارفرمایان مشخص شود . 

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، در نشستی مشترک با حضور مدیرکل تامین اجتماعی گیلان و شهردار رشت، وضعیت بیمه کارگران شاغل در میادین میوه و تره بار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کیوان مرتضوی بر ضرورت صیانت از کارگران شاغل در میادین میوه و تره بار و رعایت حقوق آنها تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از کارگران شاغل در میادین میوه تره بار علیرغم اینکه سال‌ها در آن مجموعه فعالیت دارند به دلیل ماهیت شکل عمومی بودن کار از قبیل باربری ، تخلیه و ... فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و برخی کارفرمایان با ادعای روزمزد بودن یا واگذاری کار موردی به آنها از انجام تکالیف قانونی در قبالشان خودداری می‌کنند.

وی افزود: کارگران اینگونه مجموعه‌ها مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی بوده و باید وضعیت بیمه‌ای آنها به عنوان یک حق و تکلیفی برای کارفرمایان مشخص شود .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه فرارهای بیمه‌ای از سوی برخی غرفه داران با دلایلی از قبیل اجاره داری یا مالک نبودن و عدم تعهد نسبت به کارگران یکی دیگر از دغدغه های تامین اجتماعی استان برای صیانت از حقوق شاغلین این بخش است بیان کرد: سازمان تمهیدات لازم برای امکان انعقاد قرارداد بیمه ای برای کارفرمایان در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا درج نام خود در لیست حق بیمه ارسالی را نیز فراهم کرده و تمامی کارگران شاغل هم باید حداقل به نسبت کارکرد ماهانه خود از پوشش بیمه ای بهره مند شوند .

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز با تاکید بر اهمیت ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی و تامین آینده شاغلین در میادین میوه و تره بار گفت: ما نیز در مجموعه شهرداری خواستار تحقق این مهم بوده و ساماندهی امر را در دستور کار داریم .

در این نشست طرفین ضمن تاکید بر ضرورت صیانت از اقشار کارگری و رعایت حقوق قانونی آنها، خواستار نظارت و مدیریت بیشتر امر و تشکیل کارگروه‌های مشترک و همکاری با بازرسان کارگاهی شدند.

کد خبر: 74096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =