ارائه خدمات مراکز بهزیستی قزوین به ۷۹ کودک کار و خیابان

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: ۷۹ کودک کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه از سازمان بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، هدی حقیقی با بیان اینکه دفتر امور آسیب دیدگان با ۶ مرکز (سه مرکز دولتی و سه مرکز غیردولتی) جهت ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی فعال است افزود: به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار کودکان در خیابان و همچنین توانمندسازی و ارتقا کیفیت زندگی کودکان کار و خیابان بیش از ۲ هزار و ۴۱۱ خدمت تخصصی به ۲۴ کودک پذیرش شده در مراکز دولتی شبانه‌روزی و بیش از سه هزار و ۵۰۷ خدمت تخصصی به ۵۵ کودک پذیرش شده غیردولتی روزانه حمایتی - آموزشی کودک و خانواده به صورت سرپایی ارائه شده است.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور از سال ۷۶ موظف به ساماندهی کودکان خیابانی از سوی دولت بوده و خدمات متنوعی به این گروه از کودکان ارائه داده و در جهت توانمندسازی این گروه از کودکان تلاش می‌کند.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین ادامه داد: ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی و خانواده آنها در دو بخش انجام می شود که نخستین بخش آن خدمات روزانه در مراکز حمایتی و آموزشی است و بخش دوم مربوط به خدمات شبانه‌روزی است که کودک خیابانی در مرکز اقامتی تا زمان تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی حضور دارد.

حقیقی بیان کرد: خدمات بهداشتی و پزشکی، ارجاع برای خدمات توانبخشی و ترک اعتیاد، خدمات آموزشی و تحصیلی، پرداخت کمک‌ هزینه های شهریه مدارس، تهیه ملزومات مدرسه اعم از کتاب و لوازم تحریر و پیگیری تحصیلی از عمده خدماتی است که به این کودکان ارائه می شود.

کد خبر: 75163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =