حدود ۶۰ درصد حقوق‌بگیران کرمان را مردان تشکیل می‌دهند

اطلاعات موجود درباره تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان کرمان تا پایان سال گذشته نشانگر آمارهای مربوط به بازنشستگان براساس تفکیک زنان و مردان است، طبق این آمارها در حال حاضر ۶۵ هزار و ۵۹۱ نفر حقوق‌بگیر از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند که ۵۹.۴۱ درصد را مردان و ۴۰.۵۹ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، همچنین تعداد شاغلان بیمه‌پرداز (کسورپرداز) در این صندوق بازنشستگی در استان کرمان براساس آخرین داده‌های آماری به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر تا پاییز سال گذشته رسیده است که این افراد به عنوان بیمه‌پردازان اصلی این صندوق به شمار می‌روند.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای در کشور با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته در حال حاضر در ۳۱ استان خدمات خود را به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

این صندوق بازنشستگی به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور در حال حاضر بخشی از شاغلان در وزارتخانه‌ها را به عنوان کسورپرداز تحت پوشش دارد و از طرفی دیگر بخشی از جامعه بازنشستگان را خدمات‌رسانی می‌کند.

۴۵ هزار حقوق‌بگیر شاغل در وزارت آموزش و پرورش

اطلاعات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌دهنده این موضوع است که در حال حاضر ۶۹.۰۲ درصد حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق در استان کرمان در قالب ۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر به عنوان شاغلان در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

همچنین ۱۲.۷۵ درصد از جامعه حقوق‌بگیران در این استان در قالب هشت هزار و ۳۶۶ نفر در وزارت بهداشت، آموزش و پزشکی فعالیت دارند که این دو وزارتخانه بیشترین آمارهای مربوط به افراد تحت پوشش این صندوق بازنشستگی درکرمان را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای مربوط به وراث وظیفه‌بگیر تا پایان آذر ۱۴۰۲ نیز ۱۴ هزار و ۳۶۷ نفر محسوب می‌شوند که این افراد شامل همسر، فرزند، مادر، پدر و نواده آنان هستند که در مجموع ۱۳ هزار و ۲۱۵ زن و یک هزار و ۱۵۲ مرد در این داده‌های آماری محسوب می‌شوند.

۸۳ درصد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کرمان بازنشسته هستند

آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که تعداد کل بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در استان کرمان جامعه آماری ۵۴ هزار و ۷۵۷ نفر را شامل می‌شوند که ۲۵هزار و ۲۴۱ نفر آنان زن و ۲۹ هزار و ۵۱۶ نفر را مردان تشکیل می‌دهند که ۸۳ درصد جامعه تحت پوشش این صندوق در استان محسوب می‌شوند.

این داده‌های آماری نشان می‌دهد در حال حاضر بازنشستگان متوفی ۱۲ درصد، شاغلان متوفی چهار درصد و ازکارافتادگان یک درصد گروههای تحت پوشش این صندوق محسوب می‌شوند.

همچنین در این داده‌های آماری تعداد ازکارافتادگان در این استان ۱۵۹ زن و ۲۳۴ مرد، شاغلان متوفی ۴۹۲ زن و ۲ هزار و ۳۶۹ مرد و همچنین ۷۳۰ بازنشسته متوفی زن و ۶ هزار و ۸۵۰ مرد به شمار می‌روند.

پرداخت ۶ هزار وام ضروری به بازنشستگان کرمان

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که تا پایان آذرماه سال گذشته ۶ هزار و ۳۸۴ مورد وام ضروری قرض‌الحسنه به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی در استان کرمان پرداخت شد تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشت افراد بازنشسته کمک شود.

یکی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت تسهیلات به وظیفه‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است که در بخش وام ضروری، وام ازدواج فرزندان و تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویان تقسیم‌بندی شده است. وام ضروری با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار افراد بازنشسته قرار می‌گیرد.

همچنین در بخش تسهیلات مالی پرداختی به افراد تحت پوشش در این استان، در بخش وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۷۲ مورد و وام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و فرزندان آنان ۴۰ مورد به افراد دارای شرایط تعلق گرفت.

میانگین پرداخت حقوق بازنشستگان در کرمان ۱۱۴ میلیون ریال

آمارهای صندوق بازنشستگی استان کرمان تا پایان فصل پاییز سال گذشته نشان می‌دهد، میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در این استان ۵۱ سال محاسبه شده، این در حالی است که میانگین سن فعلی افراد تحت پوشش این صندوق ۶۳ سال است.

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کرمان نشان‌دهنده این موضوع است که میانگین مدت خدمت حقوق‌بگیران در این صندوق ۲۸ سال و متوسط مدت پرداخت حقوق برای افراد بازنشسته نیز ۲۷ سال تعیین شده است.

آمارهای این صندوق حاکی از آن است که میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کرمان ۱۱۴ میلیون و ۶۷۹ هزار ریال در نظر گرفته شده است تا افرادی که بخواهند از خدمات بازنشستگی از این صندوق بهره‌مند شوند بتوانند از حقوق لازم برخوردار شوند.

پرداخت هزینه خسارت درمان به ۱۲۰ هزار بازنشسته

آخرین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌دهنده این موضوع است که در قرارداد سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه سال گذشته ۱۲۰ هزار و ۱۱ نفر از بازنشستگان افراد تحت تکفل آنان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان در این صندوق استفاده کرده‌اند.

همچنین تعداد افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری در این استان که به مراکز درمانی در این بازه زمانی مراجعه کردند، در مجموع به ۲۱۰ هزار و ۵۹۱ بار رسیده است.

کد خبر: 74066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =