کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان خراسان شمالی

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش بیش از ۷ هزار نفری بیمه‌شدگان اصلی از رشد جمعیت تحت پوشش و کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اداره کل تامین اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، جواد یزدانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای رسمی، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی بر اساس مولفه‌های خاصی اندازه گیری می‌شود که یکی از آنها افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری یا همان کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی است افزود: در سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش استان ۷۲ هزار نفر بود که این عدد در سال جاری به بیش از ۷۸ هزار نفر رسیده است و این بدان معناست که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ هزار نفر به تعداد شاغلین مشمول قانون کار و تامین اجتماعی اضافه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره رونق و رشد تولید و جهش اقتصادی، بر ضرورت برنامه‌ریزی همه مسئولان و متولیان امر تاکید و بیان کرد: معظم له با ابلاغ سیاست‌های ویژه حوزه تامین اجتماعی مسیر رشد و توسعه شاخص‌های رفاه و تامین اجتماعی را بسیار هموار کردند.

وی با اشاره به جایگاه تامین اجتماعی بعنوان معیاری در سنجش میزان رفاه در جوامع گفت: این اقدام رهبری معظم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که به مفاد آن توجه ویژه گردد و اقدامات درستی در مسیر اجرای آن صورت پذیرد یقینا شاهد تامین اجتماعی قوی و کار آمد و موثر خواهیم بود.

یزدانی ادامه داد: در سال گذشته از جمعیت کل استان در حدود ۳۴۷ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بودند که این رقم در سال جاری به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان خبر داد و افزود: این کاهش نشان از رشد تولید و اشتغال در استان دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی استان خراسان شمالی که بیشتر مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری است ضریب پوشش در این استان با حدود ۳۷ درصد نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید در این مسیر بسیار تلاش کرد.

یزدانی گفت: تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی استان نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته و این رقم از ۲۸ هزار نفر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: مستمری‌بگیران تبعی استان نیز از ۲۴ هزار نفر به بیش از ۲۷ هزار نفر افزایش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان در ادامه گفت: در استان خراسان شمالی همه ماهه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بعنوان حقوق و مستمری پرداخت می‌شود که تجهیز و تامین اعتبار پرداختی جز با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و البته تعامل مطلوب و موثر کارفرمایان شدنی نیست.

کد خبر: 73994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =