سامانه جامع بیمه‌ای صندوق کشاورزان چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

برنامه کاربردی سامانه جامع بیمه‌ای «سبا» ویژه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که به تازگی رونمایی شده است، خدمات گسترده‌ای را می‌تواند به همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق ارائه دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، با توجه به رونمایی از این سامانه که روز ۱۹ شهریورماه به صورت رسمی انجام شده است، از این پس انواع خدمات بیمه‌ای در دسترس جامعه تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته تا بتوانند با همکاری با کارگزاری‌های طرف قرارداد این خدمات را در قالب خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این برنامه کاربردی در حال حاضر دریافت شناسه تمدید، دریافت شناسه وقفه، پیش ثبت‌نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر و درخواست رسیدگی در دسترس همه بیمه‌شدگان این صندوق قرار گرفته تا بتوانند در بخش خدمات غیرحضوری از این گونه برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

همچنین برخی از برنامه‌های مرتبط با شفافیت، نظام پیشنهادات و باشگاه مشتریان در برنامه کاربردی سامانه جامع بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر طراحی شده تا همه گروه‌های هدف این گونه خدمات را بتوانند در این بخش استفاده کنند.

همچنین با رونمایی از این محصول خدمات بیمه‌ای و فرآیندهای رایج صندوق در دسترس کاربران قرار گرفته و از طریق این برنامه کاربردی ارائه خدمات بیمه‌ای به جامعه هدف توسط کارگزاران، کارکنان مدیریت‌های استانی و ستاد میسر خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام و تمدید بیمه‌شدگان توسط کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت صاپست در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

فعالیت یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال در صندوق بیمه اجتماعی

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای دریافت خدمات خود از طریق کارگزاری‌های طرف قرارداد با این صندوق می‌توانند خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند که براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات به همه افراد تحت پوشش در بخش انعقاد قرارداد، دریافت خدمات بیمه‌ای، بازنشستگی و مستمری خدمات گسترده‌ای به همه مشمولان ارائه می‌دهند.

طبق آمارهای موجود در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال برای خدمات‌رسانی به همه گروه‌های تحت پوشش صندوق فعالیت دارند که یک هزار و ۵۹۸ کارگزاری دارای قرارداد معتبر با این صندوق است. در همین راستا اکنون همه مخاطبان و ذینفعان این صندوق می‌توانند با استفاده از این برنامه کاربردی و از طریق کارگزاری‌ها همه خدمات لازم را دریافت کنند.

صندوق بیمه اجتماعی جوان و پایدار

آغاز رسمی فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر به سال ۱۳۸۴ برمی‌گردد و همین موضوع نشان از جوان بودن این صندوق به واسطه فعالیت ۱۹ ساله آن دارد. براساس آمارهای موجود تعداد بالای بیمه شده و تعداد کم مستمری‌بگیران تحت پوشش، صندوق بیمه اجتماعی از میان دیگر صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای، جوان و پایدار است.

براساس داده‌های آماری در حال حاضر حدود سه میلیون بیمه شده از خدمت گسترده این صندوق استفاده می‌کنند این در حالی است که حدود ۲۰۷ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگییر تعهدات بلندمدت از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان دریافت کرده و سالانه در بخش پرداخت مستمری از این گونه تعهدات بهره‌مند می‌شوند.

تعداد کل مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که ۲۰۶ هزار و ۹۴۵ نفر به شمار می‌روند شامل ۹۷ هزار و ۴۴۵ هزار بازنشسته، ۹۷ هزار و ۷۷۵ نفر مستمری‌بگیر بازمانده و ۱۱ هزار و ۷۲۵ هزار ازکارافتاده هستند. بنابراین همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از طریق کارگزاری‌ها و سامانه جامع بیمه‌ای این صندوق می‌توانند خدمات بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

آمارهایی از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۷ نفر اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از میان جامعه هدف را تشکیل می‌دهند که از مجموع این افراد، ۲ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۵۲ نفر به عنوان بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق به شمار می‌روند.

همچنین تعداد بیمه‌شدگان فعال این صندوق یک میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۹۴ نفر هستند که با توجه به در دسترس قرار دادن این سامانه جامع، همه این گروه‌ها می‌توانند خدمات موردنیاز را از طریق این سامانه دریافت کنند.

میانگین سن بیمه‌پردازان ۳۶ سال است

میانگین سن بیمه‌پردازان جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر به ۳۶.۵ سال رسیده بود اما میانگین سنی در کل کشور در صندوق ۴۵.۹ سال در این بازه زمانی به ثبت رسید.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور از وضعیت مطلوبی از نظر تأمین منابع و هزینه مصارف برخوردار است در همین راستا یکی از صندوق‌های جوان به شمار می‌رود. ضریب پشتیبانی در این صندوق بیمه‌گر ۱۰ به یک است یعنی به ازای هر ۱۰ بیمه شده به یک نفر مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد.

این صندوق از میان ۳۰ میلیون جامعه هدف در بخش کشاورزان، مردم مناطق روستایی و عشایری، زنان غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر و ساکنان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، امکان جذب ۱۰ میلیون نفر را دارد که تاکنون حدود سه میلیون نفر از آنها به عنوان اعضای فعال این صندوق جذب شده‌اند. بنابراین جذب همه گروه‌های هدف می‌تواند علاوه بر تأمین منابع پایدار در راستای ماندگاری این صندوق هم کمک‌کننده باشد.

کد خبر: 73833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =