بازدید دادستان کرمان از بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم(ص)

دادستان کرمان از بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) بازدید کرد و در جریان روند رسیدگی و درمان بیماران قرار گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان، مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست بررسی مشکلات بخش اورژانس و بازدید از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: بیمه تأمین اجتماعی در استان کرمان بیمه اصلی محسوب می‌شود و درصد بالایی از جمعیت استان تحت عنوان جامعه کارگری تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر قرار دارند لذا عموم مردم با توجه به رایگان بودن خدمات درمانی در این بیمارستان، کمتر به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند که این امر باعث ازدحام و شلوغی در این مرکز درمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع و معادن زیادی در استان کرمان وجود دارند که پرسنل شان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند بیان کرد: ضرورت دارد این معادن در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی را در استان راه‌اندازی کنند.

بخشی ضمن دیدار با تعدادی از بیماران و بررسی نحوه عملکرد کادر بیمارستان در رسیدگی به امور بیماران، گفت: وضع موجود خارج از توان پرسنل بخش اورژانس است و این وضعیت که موجب بستری کردن بیماران در راهرو بیمارستان شده مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که حل فوری این معضل درخواست جدی مدیران بیمارستان بوده و هدفگذاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی مراجعان ستودنی است.

مدعی العموم در استان افزود: با توجه به اینکه بیمارستان مذکور، آموزشی نیست و دانشجو ندارند و تمام رسیدگی به بیمار توسط پزشک و پرستار صورت می‌گیرد لذا با مشکل جدی کمبود پزشک نیز مواجه‌اند که وزارت بهداشت و درمان باید برای تأمین کادر متخصص اعم از پزشک و پرستار با سابقه برای این بیمارستان اقدام کند.

بر اساس استاندارهای وزارت بهداشت و ارزیابی که توسط این وزارتخانه انجام شده است، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان یکی از دو بیمارستان در استان است که حائز رتبه گرید یک برتر شده است و جزء ۴ بیمارستان تامین اجتماعی در سطح کشور است که گرید یک برتر را دریافت کرده است.

همچنین بر اساس شاخص‌های ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که مکرراً انجام می شود، اورژانس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، بیشترین آمار مراجعه در بین اورژانس بیمارستان‌های استان را دارا بوده و بیشترین رضایتمندی بیماران نیز مربوط به اورژانس این بیمارستان است.

کد خبر: 73789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =