۴۰ درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه در نشست تعاملی با رئیس دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری گفت: ۸۲۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، صبح روز شنبه و به منظور ارتقای تعامل فی مابین و گفتمان سازی با شرکای اجتماعی سازمان، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با حضور در مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری کرمانشاه ضمن حضور در سامانه پاسخگویی مستقیم دولت و مسئولین به مردم سامد (۱۱۱) و ارتباط مستقیم و تلفنی با شرکای اجتماعی سازمان، با غلامرضا مرتضوی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ضمن استقبال از حضور مسئولین در بسترهای فراهم شده جهت برقراری ارتباط مستقیم با مردم گفت: رسالت سازمان تأمین اجتماعی بر تحقق اصل سه جانبه گرایی بنا نهاده شده است چرا که تمامی حقوق مادی و معنوی سازمان تأمین اجتماعی متعلق به شرکای اجتماعی این سازمان بوده و منابع آن از محل بیمه پردازی بیمه شدگان و کارفرمایان که حق الناس است از این رو ایجاد سازو کاری مناسب جهت تسهیل دسترسی مخاطبان به مسئولین همواره مورد تأکید و دستور کار مجموعه تأمین اجتماعی بوده است.

اسکندر کاکایی به تشریح خدمات سازمان تأمین اجتماعی به مخاطبان خود و دسترسی آسان به این خدمات پرداخت و افزود: با توجه به رویکرد تحولی سازمان تأمین اجتماعی خوشبختانه امروز زمینه های دسترسی آسان مردم به خدمات این سازمان فراهم شده است بطوریکه سامانه ۱۴۲۰ در هر ساعت از شبانه روز و ۲۴ ساعته پاسخگوی ابهامات و مسائل و مشکلات شرکای اجتماعی سازمان است.

وی ادامه داد: سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی نیز یکی دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بود که در ابتدا با نام طرح ۳۰۷۰ کار خود را آغاز کرد و هدف از این نامگذاری حذف ۷۰ میلیون مراجعه حضوری در طول سال با غیرحضوری کردن ۳۰ خدمت بود که خوشبختانه این طرح اجرا و در طول سالهای اخیر تکمیل تر شده است و امروزه خوشحالیم که ۵۹ خدمت اصلی سازمان در بستر این سامانه به آدرس es.tamin.ir قابل انجام و پیگیری است.

کاکایی در ادامه به معرفی واحدهای استانی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و بیان کرد: ۱۸ شعبه و ۶ کارگزاری در سطح استان مشغول انجام وظیفه و ارائه خدمات به مخاطبین هستند و از این تعداد ۴ شعبه و ۵ کارگزاری در سطح شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند که در شعب سطح شهر کرمانشاه واحدهایی تحت عنوان مشاوره علاوه بر پاسخگویی سایر مسئولین اجرایی شعب نظیر رئیس شعبه، معاون و مسئولین واحدها و کارشناسان، وظیفه ارائه مشاوره مراجعات حضور مخاطبان سازمانی را بر عهده دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه به لزوم دیدارهای چهره به چهره با مردم نیز اشاره کرد و گفت: ملاقات های عمومی و مردمی امری بسیار مفید در راستای حل مشکل مردم است و از همان روزهای ابتدایی حضور در محل کار این مهم در دستور کار بوده بطوریکه ملاقات‌های عمومی به دیدارهای روزهای دوشنبه که مرسوم به دیدار با مدیران کل بوده خلاصه نشده است و در طول هفته و به کرات افتخار دیدار با مردم را داریم و در صورت حضور در محل کار بصورت روزانه در خدمت این عزیزان هستیم.

وی در ادامه به ارائه گزارش جامعه تحت پوشش سازمان در استان پرداخت و بیان کرد: ۸۲۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان که معادل ۴۰ درصد هستند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۷۱ هزار نفر بیمه پرداز اصلی بوده و ۱۵۹ هزار نفر آن رابطه مزد بگیری با کارفرما تحت عنوان بیمه اجباری دارند و مابقی بیمه پردازهای مشمول قراردادهای مشاغل آزاد و اختیاری و ... هستند.

کاکایی افزود: در حال حاضر تعداد ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی در استان داریم که با احتساب افراد تبعی تعداد قریب به ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و ماهانه مبلغی حدود ۸۸۳ هزار میلیارد تومان بابت مستمری به این عزیزان پرداخت می شود. همچنین تعداد ۳۵۰۰ نفر بیمه بیکاری بگیر در حال دریافت این مقرری هستند و سعی و تلاش ما در مجموعه تأمین اجتماعی بر این بوده که با ارائه به موقع خدمات موجبات رضایت مخاطبان را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور و بطور ماهانه مبلغی قریب به ۵۴ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند و توجه به این مهم حساسیت کار در حوزه تأمین اجتماعی را دوچندان کرده است.

کد خبر: 73570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =