به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، محمدسعید مرزبان در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی "پاسخ" به مناسبت هفته دولت گفت : طرح نسخه الکترونیک در مراکز ملکی استان مرکزی از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت پس از اجرای موفق طرح در مراکز ملکی و افزایش رضایتمندی و در راستای اجرای تکالیف قانونی در مراکز درمانی طرف قرارداد هم پیاده سازی شد.
وی افزود: به منظور تسهیل و روان سازی فعالیتهای مرتبط با ذینفعان، کاهش خطای انسانی در مراحل مختلف نسخهنویسی و نسخهپیچی و لزوم حذف دفترچه کاغذی، جلوگیری از تردد غیر ضروری بیمهشدگان و همانا مقدمهسازی برای تحقق پرونده سلامت الکترونیک، طرح توسعه نسخ الکترونیک در مراکز طرف قرارداد از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۹ برای توسعه بهرهگیری از روشهای نوین ارائه خدمات سلامت صدور دفترچه کاغذی جدید برای بیمهشدگان و مستمریبگیران در شعب و کارگزاریها متوقف شد.
معاون خدمات درمانی تامیناجتماعی استان مرکزی سازمان را از سازمانهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیک معرفی و بیان کرد: سامانه نسخه الکترونیک پایداری کامل داشته و بدون هیچگونه محدودیتی در حال خدمترسانی است ، حوزه فناوری سازمان، در رصد ۲۴ ساعته این سامانه، هرگونه گزارش در مورد اختلال مقطعی احتمالی را نیز بلافاصله بررسی میکند و هیچگونه نگرانی در مورد دسترسی پزشکان و مراکز دارویی و تشخیصی به این سامانه وجود ندارد.
مرزبان با اشاره به مزایای نسخهنویسی الکتروینک گفت: اجرای طرح نسخهنویسی الکترونیک مانند هر تغییری با دشواریهایی همراه بود، ولی با تلاش مستمر همکاران سازمان، اجرای نسخه الکترونیک پیشرفت مستمر داشت و فراتر از انتظار و پیشبینیها جلو رفت، به طوری که هم اکنون ۹۹ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شوند.
وی در پایان از تمامی پزشکان و مسئولان مراکز درمانی، دارویی و تشخیصی کشور و همچنین همه هموطنان عزیز خواست گزارشها، انتقادات و پیشنهادات خود درباره خدمات سازمان تامیناجتماعی از جمله سامانه نسخه الکترونیک را از طریق مرکز پاسخگویی و نظارت مردمی این سازمان با شماره ۱۴۲۰ اعلام و پیگیری کنند.
نظر شما