پیش‌بینی پرداخت تسهیلات به ۵۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ بر پرداخت ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش است تا همانند سال‌های اخیر و اعطای وام به این گروه‌های هدف، برای بهبود وضعیت معیشت از این جامعه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفری گامی اساسی برداشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در حالی آغاز شده که ثبت‌نام اولیه آن از شنبه دوم تیرماه سال جاری برای متقاضیان دارای شرایط انجام شده و اکنون افراد ثبت‌نام شده در انتظار دریافت این تسهیلات هستند.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی با بیان این‌که تسهیلات وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از هفت میلون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است، گفت: ما هیچ‌گاه یک طرفه تصمیم نگرفتیم و همیشه سعی کرده‌ایم که از نظرات کانون‌های بازنشستگی که نمایندگان بازنشستگان هستند، استفاده کنیم.
براساس داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۲۵۹ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی در هفت مرحله به بازنشستگان تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای پرداخت شد. البته رقم تسهیلات پرداختی در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری تلاش بر پرداخت ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به این گروه‌های هدف است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این تسهیلات پرداختی با همکاری بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی به عنوان مرحله اول از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری محسوب می‌شود.

افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ضروری بازنشستگان
رویکرد سازمان تأمین اجتماعی در راستای پرداخت تسهیلات ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر این محور است که بتواند با تأمین اعتبارات تعداد زیادی از این افراد دارای شرایط را از این وام‌های ضروری بهره‌مند کند. براساس آمارهای موجود سال گذشته ۲۵۹ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و امسال نیز برنامه‌ریزی بر رشد ۲ برابری این وام‌های ضروری است.
یکی دیگر از راهبردهای تأمین اجتماعی در سه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی میزان تسهیلات ضروری پرداختی به این گروه‌های هدف است تا بتوانند با ۳۰ میلیون تومان حداقل بخشی از نیازهای ضروری زندگی خود را تأمین کنند. به همین منظور ثبت‌نام اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه از دوم تا چهارم تیرماه انجام شد.
در مرحله اول پیش‌بینی پرداخت ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط با همکاری کانون‌های بازنشستگان هر استان انجام شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است.

شرایط پرداخت وام مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی
سازمان تأمین ‌اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.
پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و در مدت تعیین شده این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.
مرحله نخست وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در روز ۱۱ مرداد ماه سال جاری به حساب این افراد واریز شد.

ثبت‌نام مرحله دوم تسهیلات بازنشستگان به زودی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین روز ۲۲ مرداد در ارتباط با ثبت‌نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی در سال جاری گفت: جلسه‌ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان برگزار شده و مقرر شد بعد از اعلام آمادگی این افراد بتوانیم طی چند روز آینده، ثبت‌نام مرحله دوم این تسهیلات را آغاز کنیم.
موسوی ادامه داد: در ماه گذشته حداقل ۴۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و تلاش داریم تعداد این تسهیلات در ماه جاری بیش از این تعداد باشد تا به هدفگذاری انجام شده برای سال جاری برسیم. مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی هم که در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بود، امسال افزایش پیدا کرده و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است.
سازمان تأمین اجتماعی که اکنون ۴۷ میلیون از جامعه را در قالب ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش دارد، در حال حاضر به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت خدمات گسترده‌ای
M.b: را ارائه می‌دهد. طبق آمارهای موجود در سال گذشته به طور میانگین ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان میزان تعهدات بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور به جامعه تحت پوشش بوده است.

کد خبر: 73134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =