طرح کرامت رضوی، توجه به مطالبات رفاهی بازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی از چندین سال گذشته تاکنون طرحی تحت عنوان کرامت رضوی را برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی مشهد مقدس برنامه‌ریزی کرده است. این اقدام بزرگترین سازمان بیمه‌ای نشان از توجه به مطالبات رفاهی جامعه بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش است.

به گزارش آتیه آنلاین، طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار به اجرا گذاشته شد تا بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده بودند بتوانند از این خدمت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بهره‌مند شوند که در این طرح مورد استقبال جدی افراد تحت پوشش سازمان قرار گرفت.

سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد که سالانه تعدادی از این افراد در راستای اجرای طرح کرامت رضوی امکان استفاده و بهره‌مندی از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) را دارند. در سه سال اخیر نیز این برنامه‌ریزی با تمام توان زمینه اجرایی پیدا کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه سال گذشته این طرح رفاهی بازنشستگان با قوت اجرایی شد به طوری که در سال ۱۴۰۱ زمینه سفر ۵۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر به این سفر معنوی و زیارتی فراهم شد و در سال گذشته نیز اعزام ۶۵ هزار نفر از این جامعه هدف به سفرهای زیارتی در قالب طرح کرامت رضوی اعزام شدند.

برنامه‌ریزی برای اعزام ۷۰ هزار بازنشسته به مشهد مقدس در سال ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ۲۲ مرداد سال جاری در جریان اعزام نخستین گروه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان به مشهد مقدس گفت: با همکاری کانون‌های بازنشستگی، برنامه‌ریزی شده تا امسال حدود ۷۰ هزار نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شود. از مدیران استانی تأمین‌ اجتماعی خواسته‌ایم با همکاری کانون‌ها و نمایندگان بازنشستگان، سهمیه‌ای را که به هر استان تعلق گرفته، جذب کنند تا بتوانیم امسال همه ۷۰ هزار سفر را به صورت کامل انجام دهیم.

موسوی بیان کرد: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام این زائران به مشهد کار بسیار خوبی است که سازمان تأمین ‌اجتماعی طی سال‌های گذشته آغاز کرده است، این سفرها از آغاز، یعنی از حمل‌ونقل تا اسکان در هتل‌های مناسب در شهر مشهد برای اسکان زایران کاملاً رایگان است و تأکید شده است که همکاران سازمان تأمین اجتماعی، امکانات رفاهی خوبی برای بازنشستگان تدارک ببینند.

وی افزود: این سفر مختص بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران نیست و بازنشستگان همه استان‌ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان‌ها به این سفر اعزام می‌شوند. چون در برخی استان‌ها امکان حمل‌ونقل ریلی وجود ندارد، در سال جاری برنامه‌ریزی حمل‌ونقل زایران به استان‌ها واگذار شده تا بتوان تعدادی بیشتر از بازنشستگان را برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ کرد.

حفظ کرامت مستمری‌بگیران با اجرای طرح کرامت رضوی

طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس یکی از طرح‌های اولویت‌دار سازمان تأمین اجتماعی به منظور حفظ کرامت مستمری‌بگیران است. در راستای اجرای این طرح زمینه زیارت امام هشتم (ع) و تشرف به مشهد مقدس برای بازنشستگان همه استان‌های کشور فراهم شده است.

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: براساس تصمیم و برنامه‌ریزی اجرایی در راستای ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان، از مردادماه به مانند سنوات گذشته، سفرهای افراد بازنشسته در قالب طرح کرامت رضوی آغاز شد.

او ادامه داد: سال جاری برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های کارفرمایان، بازنشستگان ‌و بیمه‌شدگان توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان‌ها و اداره کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین ‌اجتماعی تدارک دیده شده و این اقدام برای اجرای سفرهای زیارتی و معنوی در دستور کار است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای اعزام جامعه بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی سال‌جاری، اعزام به شهرهای قم و مشهد مقدس نهایی شده است. البته برای اعزام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ همچنین سفر به برخی شهرهای دیگر در دست بررسی است.

سازمان تأمین اجتماعی که چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی را در قالب ۴۷ میلیون نفر و جامعه ۵۳ درصدی جمعیت کشور را تحت پوشش دارد برای اجرای تعهدات خود در سال گذشته ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

اجرای طرح‌های حوزه خدمات رفاهی، معیشتی، درمانی و بیمه‌ای در حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان تعهدات اصلی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر همه این تعهدات ایفا شده تا رضایتمندی گروه‌های هدف را به دنبال داشته باشد. طبق آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ نیز تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی ۶۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: 73094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =