مطالبه ۹۰۹ میلیارد تومانی تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان از کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارفرمایان استان بیش از ۱۱۲۹ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری بیمه‌ای دارند که ۱۹.۴۵ درصد آن برآوردی و افزون بر ۹۰۹ میلیارد تومان آن قطعی است .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، محمد خیاطی با بیان اینکه فرایند صدور بیلان کارگاهی شرکت‌ها و کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی، صنفی و خدماتی مشمول قانون این سازمان لغایت پایان اسفندماه که از اردیبهشت ماه آغاز شده بود در نیمه تیرماه سالجاری اتمام یافته است افزود: در این دوره تعداد ۱۷۱۰۲ فقره صورتحساب برای کارفرمایان بدهکار صادر و مجموع مطالبات تامین اجتماعی به ۱۱۲۹ میلیارد تومان رسید .

وی با اشاره به افزایش ۹.۶۵ درصدی میزان دیون کارفرمایان نسبت به دوره پیشین ( لغایت شهریور سال ۱۴۰۲ ) گفت: این اداره کل با پیگیری‌های کمیته‌های وصول اداره کل و شعب برای تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های مطالباتی و انجام تقسیط برای کارفرمایان بدهکار به منظور مساعدت در تسهیل پرداخت دیون و تقلیل برخی بدهی‌ها در هیات‌های تشخیص مطالبات حسب مستندات و مدارک ارائه شده و بازرسی از دفاتر قانونی و ... در راستای صیانت از حقوق کارفرمایان نسبت به اخذ دیون اقدام می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان اجرای طرح هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه را از عوامل شکل گیری روند کاهشی بدهی‌ها در آینده برشمرد و بیان کرد: رقم مطالبات سازمان در دوره پیشین در سطح استان ۱۰۲۰ میلیارد تومان بود .

وی با تاکید بر اینکه بدهی‌های این دوره شامل ۹۰۹ میلیارد تومان بدهی قطعی در مراحل اخطار و اجرا و ۲۶۲ میلیارد تومان بدهی برآوردی قابل اعتراض است افزود: تعیین تکلیف بدهی‌ها توسط کارفرمایان و تسویه دیون به منظور تامین نقدینگی‌ها در راستای انجام به موقع تعهدات سازمان بسیار حائز اهمیت است.

خیاطی با بیان اینکه بخشی از این مطالبات مربوط به شهرداری‌ها و ادارات دولتی است گفت: نشست‌های متعددی با دست اندرکاران و متولیان امر جهت پیگیری وصول این مطالبات صورت پذیرفته و در نشست‌های انجام شده در طول سال با فرمانداران شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان و شهرداران و شورای شهر شهرستان‌ها، برای پیگیری این بخش از مطالبات برای کمک به تامین اجتماعی اعلام آمادگی کرده و خواستار فهرست بدهکار دولتی شدند.

کد خبر: 72553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =