بیش از ۸۵ هزار نفر از جمعیت لاهیجان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

تامین اجتماعی لاهیجان به عنوان بزرگترین شعبه در شرق گیلان بیش از ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تحت پوشش داشته و ماهانه افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران تعهد ارائه می‌دهد .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، حسام‌الدین شریفی، رئیس تامین اجتماعی لاهیجان در آستانه هفته تامین اجتماعی با گرامیداشت این مناسبت و تبریک به تمامی بیمه شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان، در گزارش آماری عملکردی بیان کرد: شعبه لاهیجان بزرگترین واحد تابعه تامین اجتماعی گیلان با قدمتی بیش از نیم قرن( تاسیس سال ۱۳۵۰) است .

وی با بیان اینکه تاسیس اولین کارگزاری رسمی کشور در سیاهکل با مرجعیت شعبه لاهیجان و تحت پوشش داشتن اهالی آن منطقه در سالیان متوالی یکی از افتخارات این مجموعه است گفت: در حال حاضر افزون بر ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و این شعبه پس از رشت و بندرانزلی بزرگترین جامعه هدف در استان را داراست .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر بیمه شده اجباری ( مشمولین قانون کار ) و نزدیک به ۹۹۰۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد بزرگترین گروه‌های بیمه‌شدگان در شعبه لاهیجان را تشکیل می‌دهند گفت : دو هزار کارگر ساختمانی، ۷۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار و ۱۲۶۰ راننده از دیگر گروه‌های بیمه شدگان تحت پوشش هستند.

شریفی با اشاره به وجود ۴۵۰ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری افزود: پس از مستمری‌ها ، مبلغ پرداختی بابت مقرری بیمه بیکاری بزرگترین رقم تعهداتی در شعبه محسوب می‌شود .

وی در بخش دیگری از این گزارش ادامه داد: ۷۹۰۰ بازنشسته، ۴۸۵ از کار افتاده و ۳۵۰۰ بازمانده جامعه ۱۱۸۰۰ نفری مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل می‌دهند و ماهانه نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان انواع مستمری در قالب تعهدات بلندمدت به آنها ارائه می‌شود .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به وجود بیش از ۵۸۰۰ کارگاه تولیدی، صنعتی ، صنفی و خدماتی در حوزه عمل این شعبه ، گفت: سه هزار فقره از این کارگاه‌ها دارای بیمه شده و لیست حق بیمه بابت پرسنل خود هستند .

۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ بوده و از ۱۹ لغایت ۲۵ تیر به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است .

کد خبر: 72109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =