هدفگذاری ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان طی سال جاری هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که به ریاست مدیرکل استان و با حضور علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاهی ایرانیان، قاسم جعفری، معاون نظارتی معاونت‌ پارلمانی ریاست جمهوری وزارت متبوع و سرهنگ محسن سهندی، معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی(عج)استان با موضوع تبیین دستاوردها و خدمات دولت شهیدجمهور ، برگزار شد، افزود: سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد شد که در این زمینه در ردیف استان‌های برتر قرار گرفتیم.

جعفری ادامه داد: پارسال تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی دولتی بود که با همراهی تمامی آنها اطلاعات بیش از ۱۶ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی همچنین گفت: اشتغال ایجاد شده به دو صورت میدانی و تلفنی راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی شده و آمار ارائه شده آنها کاملا واقعی و مستند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: اولویت استان در سال جاری تمرکز بر اشتغال دانش‌آموختگان است که در این راستا متعهد شده‌ایم ۴۰ درصد از سهم اشتغالزایی استان به این قشر اختصاص یابد.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال تابع مداخلات مستقیم دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات و همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است و ما از این راهها اشتغال هدفگذاری شده را محقق می کنیم.

جعفری افزود: سهم زنجان با دارا بودن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد بود ولی طی فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

وی گفت: زنجان رتبه نخست را در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کسب کرده و از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

جعفری تاکید کرد: خوشبختانه اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، ‌ نرخ میانگین مشارکت اقتصادی استان طی سال گذشته بالاتر از ۵۰ درصد بود که این رقم ۱۰ درصد بالاتر از رقم متوسط کشوری است.

جعفری ادامه داد: استان زنجان در شاخص‌های مربوط به بازار کار بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، رتبه‌های خوبی در بین استان ها دارد.

وی اشاره کرد: سال گذشته زنجان بیشترین میزان مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برای ۷۰۰ متقاضی مستقل و ۱۱۵ تا ۱۲۰ متقاضی نیز به صورت پشتیبان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد و در مجموع سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ متقاضی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند و امسال در مجموع ایجاد ۱۵۰ هزار شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی در کشور هدفگذاری شده که سهم زنجان ایجاد چهار هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی است.

کد خبر: 72088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =