۵۰ درصد لغو تعهد آموزش رایگان بر اساس سابقه کار است 

"هاشم داداش‌پور" معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حدودا ۵۰ درصد لغو تعهد آموزش رایگان براساس سابقه کار محقق و ۲۰ درصد این میزان از طریق کاریابی اتفاق می‌افتد و از این طریق مدارک افراد فارغ‌التحصیل در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین دیگر موارد از طریق پرداخت،  تقسیط یا به‌واسطه ازکارافتادگی افراد انجام می‌شود. 

به گزارش آتیه آنلاین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه ۱۳ خرداد در جریان آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تلاش‌های رئیس جمهور شهید در سه سال اخیر منجر به اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه آموزش عالی کشور شد.
وی افزود: در سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی لغو تعهد آموزش رایگان هستند و این مهم به دلایل مختلف صورت می‌گیرد. این اقدام بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۵۳ و آیین‌نامه اجرایی در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۹۶ اجرایی شده است.
داداش‌پور همچنین اضافه کرد: این مجموعه اقدامات کاهش هزینه، شفافیت و روشن شدن فرآیندهای موردنظر و کاریابی را موجب می‌شود.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: با این کار کاهش هزینه‌های کاریابی حداقل بیش از ۲۰ هزار نفر را محقق کرده‌ایم.
وی در ادامه توضیح داد: با انجام فرآیندهای موردنظر در این حوزه، همچنین افزایش اقدامات حوزه دولت الکترونیک محقق می‌شود.
رئیس سازمان آموزش دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: ما در قالب سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اقدامات مرتبط با سامانه جستجوی شغل وزارت کار بهره‌مند هستیم.
او همچنین افزود: ما در مجموع در حال طراحی اکوسیستمی هستیم که اشتغال‌آفرینی و مهارت‌افزایی بیشتر برای جامعه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به دنبال دارد.
امروز یکشنبه ۱۳ خرداد، آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با موضوع " لغو تعهد خدمت آموزش رایگان دانش آموختگان و دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی با استفاده از گواهی عدم کاریابی به صورت الکترونیکی بر بستر سامانه جست و جوی شغل با حضور "محمود کریمی بیرانوند" معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و " هاشم داداش‌پور" معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 71245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =