ثبت بیش از ۳۲ هزار فرصت شغلی در سامانه جست و جوی شغل خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از ثبت ۳۲ هزار و ۳۶۲ هزار فرصت شغلی در این استان از ابتدای فعالیت سامانه جست و جوی شغل خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی در آیین اختتامیه نخستین رویداد صدرا که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد با بیان این که سامانه جست و جوی شغل به آدرس shoghl.mcls.gov.ir از تابستان سال گذشته راه اندازی شده است افزود: افراد جویای کار متناسب با مهارت و علاقه می‌توانند از فرصت‌های ثبت شده در این سامانه استفاده کنند.

وی افزود: دولت مردمی سیزدهم با هدف تسهیل شرایط برای کارجویان و کارفرمایان و حذف هزینه‌های اضافه،سامانه‌ای با عنوان "جست و جوی شغل" را ایجاد کرد که با گذشت حدود یک سال و نیم از راه‌اندازی این سامانه تاکنون، ۱۷ هزار نیروی جویای کار استان در این سامانه درخواست شغل داده‌اند که نزدیک به دو برابر این عدد یعنی ۳۲ هزار و ۳۶۲ فرصت شغلی در محدوده این استان برای آنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به سهم قابل توجه دانش آموختگان دانشگاه‌ها از فرصت‌ شغلی ثبت شده در سامانه اشاره و اضافه کرد: حلقه مفقوده اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، "مهارت" است و برای این چالش باید برنامه‌ریزی کرد.

بابابی ارائه درس تخصصی در حوزه کارآفرینی در دانشگاه‌ها را پیشنهاد داد و گفت: به هر میزان که ارتباط دانشگاه و صنعت و محیط کار واقعی نزدیک تر شود، دانشجویان دغدغه کمتری برای یافتن شغل پس از دوران تحصیل خواهند داشت.

کد خبر: 71220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =