بازگشت ۱۰ هزار بنگاه تولیدی به چرخه تولید

"علی‌حسین رعیتی‌فرد" معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی برای جامعه کارگری، فقدان بزرگی است. یکی از تاکیدات وی احیای بنگاه‌های تولیدی بود که در این حوزه حدود ۱۰ هزار کارگاه تولید به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش آتیه آنلاین، معاون روابط کار وزارت تعاون در هشتمین همایش ملی کار بیان کرد: همایش ملی کار یکی از جلوه‌های سه‌جانبه‌گرایی است که تنظیم برنامه‌های آتی و دستیابی به اهداف حوزه عدالت اجتماعی را دنبال می‌کند.کمیسیون‌های چهارگانه ذیل همایش ملی کار تشکیل و فعالیت داشتند.
رعیتی‌فرد تاکید کرد: در حوزه ایمنی و بهداشت کار، کمک به ارتقای ایمنی کار مورد دوجه قرار گرفته است و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید در این راستا تلاش داشته باشند.
او همچنین اضافه کرد: عمده حوادث کار در کشور ما در کارگاه‌های ۱۰ نفر و زیر ۱۰ نفر رخ می‌دهند. ما باید کارگاه‌ها و استان‌های با خطرات کار بیشتر را شناسایی و در این ارتباط چاره‌اندیشی کنیم.
معاون روابط کار ادامه ‌اد: در حوزه‌ قوانین بنیادین کار نیز ۵ موضوع مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی همچنین بیان کرد:لایحه اصلاح امنیت شغلی توسط دولت و وزارت کار آماده شده و امیدواریم این لایحه در مجلس شورای اسلامی به سرانجام برسد و کاهش دغدغه جامعه کارگری را به دنبال داشته باشد.
رعیتی‌فرد تاکید کرد: امیدواریم این همایش و بیانیه آن برای دولت، کارفرما و کارگر الزام‌آور باشد.

فعالیت ۳۲۰۰ تشکل کارفرمایی در سراسر کشور

در ادامه "داوود آدینه" نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران هم گفت: در حال حاضر ۳۲۰۰ تشکل کارفرمایی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.
او بیان کرد: این همایش را باید نقطه عطفی در حوزه کار، اجتماع و خانواده دانست. در همایش ملی کار فرصتی برای تبادل نظر در بسیاری حوزه‌ها نظیر ایمنی و بهداشت کار در اختیار داریم.
آدینه افزود: امیدواریم ارتقای تشکل‌های کارفرمایی را با همکاری دولت محقق کنیم. مساعدت به منظور تسریع برای اخذ شناسه ملی برای تمامی تشکل‌های کارفرمایی مورد درخواست جامعه کارفرمایی است.
نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران گفت: ما درخواست داریم که ۱۴ مرداد به عنوان روز ملی کارفرما مورد تایید وزارت کار قرار گیرد؛ البته این پیشنهاد را در سازمان بین‌المللی کار نیز مطرح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تشکیل اتاق فکر سه‌جانبه نیز به عنوان یکی دیگر از درخواست‌های جامعه کارفرمایی مورد توجه است.

کد خبر: 70993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =