تحقق هویت‌بخشی به کارگران

«سمیه گلپور» رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تشکل‌های گوناگونی در بخش‌های مختلف را نمایندگی می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، گلپور امروز ۲۸ مردادماه در جریان همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمانهای کارگری و کارفرمایی بیان کرد: در سال‌های گذشته خلا اصلی در این تشکل دیده نشدن هویت کارگران بود، در راستای بهبود این شرایط ایجاد پلتفرم مرتبط زمینه ایجاد هویت جامعه کارگری را موجب شد.

او همچنین ادامه داد: ایجاد کارگروه‌های اندیشه‌ورزی در حوزه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز از دستاوردهای این دوره محسوب می‌شود.

این فعال حوزه کارگری بیان کرد: ارتباط و تعامل خوب با معاونت روابط کار و موسسه کار و تأمین اجتماعی و مرکز تعلیمات و تحقیقات کار در این دوره محقق شد؛ به این واسطه آموزش‌های ایمنی و بهداشت کارگران در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه کارشناسان معاونت روابط کار در سال‌های اخیر در ایجاد پیمان به صورت کاملا تخصصی ورود کردند، توضیح داد: حفظ اصالت نمایندگان کارگری را در دروه‌های مختلف ارتباط با دولت آرزومندیم؛ تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید به سمت همگرایی درآینده حرکت کنند.

تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دستور کار باشد

«محمد اسدی» رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در ادامه همایش امروز بیان کرد: سال‌ها در حوزه بازنشستگان دریافت شناسانه ملی مورد توجه بود که در این دوره محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶۰ کانون بازنشستگان کارگری مشغول به فعالیت هستند و این تشکل‌ها توسط کانون‌های استانی اداره می‌شوند. در سال‌های اخیر تشکل‌های بازنشستگی تعامل بسیار نزدیکی با وزارت کار برقرار کردند.

او همچنین تأکید کرد: امیدواریم در آینده تقویت بهتر و بیشتر تشکل‌های کارگری و بازنشستگی را داشته باشیم.

فعالیت ۱۳ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی

«داوود آدینه» دبیرکل کانون عالی کارفرمایی در ادامه همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمانهای کارگری و کارفرمایی بیان کرد: همایش امروز در حوزه توجه به توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قابل توجه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون ۳۰۰ هزار کارگاه در کشور و بیش از ۱۳ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح کشور مغول یه کارند و این ظرفیت باید مورد توجه وزارت کار باشد.

آدینه با بیان اینکه باید در همایش‌های نظیر برنامه امروز بسیاری موراد مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی مطرح شود، گفت: ضرورت پرداختن به آموزش در ارتباط با کارگری و کارفرمایان نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده باشد.

توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سند ملی کار شایسته

«آرش فراز» دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در ادامه همایش امروز گفت: امیدواریم مسیر آموزش و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دولت آینده نیز به همین روند پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: تصور تشکل‌ها این است که اجرای سند ملی کار شایسته از نظر دور مانده و به آن به سمنان لازم پرداخته نشده است.

این فعال کارگری بیان کرد: در سند ملی کار شایسته بخش بسیار مهمی به توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی پرداخته است.

او همچنین توضیح داد: مهم‌ترین خواسته تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از دولت چهاردهم توجه به سه‌جانبه‌گرایی و ایفای نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌سازی‌های این حوزه است.

در جریان همایش امروز همچنین پنل‌های تخصصی مرتبط با حوزه روابط کار برای نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمای حاضر در نشست برگزار شد. در پایان مراسم امروز نیز با حضور وزیر کار از نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تقدیر شد.

کد خبر: 73248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =