تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دستور کار است

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی منجر به پیگیری توانمندتر و قوی‌تر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شود.

به گزارش آتیه آنلاین، معاون وزیر کار امروز ۲۸ مرداد در جریان همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمانهای کارگری و کارفرمایی بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور نیز در این مسیر بهره‌مندی کامل داشته باشیم و این روند منجر به قرار گرفتن تشکل‌ها در جایگاه مشخص شده در قانون کار شود. وزارت کار در شرایطی تحویل دولت چهاردهم خواهد شد که چالش‌های آن برطرف شده و اقدامات موثری در حوزه فعالیت این وزارتخانه صورت گرفته است.

رعیتی‌فرد ادامه داد: امیدواریم اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر ما را در مسیر تحقق کار شایسته کمک کند. تشکل‌های مردمی را باید حلقه واسط بین دولت و جامعه دانست و توسعه این حلقه رسیدن به توسعه را در جامعه ممکن می‌کند. در همایش امروز با شناسایی آسیب‌های فعالیت حوزه تشکل‌ها و تقویت این نهادها، هدف‌گذاری توسعه آنها رقم می‌خورد است.

او همچنین تاکید کرد: حوزه روابط کار به لحاظ نقش گسترده در تنظیم بازار کار، اقدامات گسترده‌ای در سال‌های اخیر انجام داده است؛ در این مسیر همواره شاهد همراهی و تعامل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بودیم.

معاون وزیر کار اضافه کرد: در حوزه سه‌جانبه‌گرایی و تحقق آن در سال‌های اخیر یاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را داشتیم.

وی ‌در ادامه توضیح داد: امروز مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از عدد بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۵ هزار نفر رسیده است.

رعیتی‌فرد گفت: کاهش زمان رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما به ۴۰ روز نیز از دستاوردهای حوزه روابط کار در این سال‌ها محسوب می‌شود. سامانه ثبت قراردادها نیز در این دوره در راستای توسعه امنیت شغلی نیروی کار و تقویت قراردادهای این حوزه ایجاد شد.

کد خبر: 73247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =