اشتغال ناقص کمتر از ۶ درصد از فرصت‌های شغلی را شامل می‌شود

"صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال ناقص در کشور ما کمتر از ۶ درصد مجموع اشتغال را شامل می‌شوند و فرصت‌های شغلی ایجاد شده در مدت فعالیت دولت سیزدهم جدای از این آمار است.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز ۲۸ مرداد در جریان همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: موضوع کار و تولید در مکتب عملی و ‌منظومه فکری شهید آیت‌الله رئیسی از جایگاه بالایی برخوردار بود. وی همزمان با سکانداری در قوه مجریه، نگاه عدالت‌محور و حفظ کارگاه و شان کارگران را مورد تأکید و در ‌اولویت قرار می‌داد؛ در مدت ۲.۵ سال گذشته حدود ۱۰ هزار کارخانه تعطیل، نیمه‌فعال و راکد در ۲.۵ سال گذشته به چرخه تولید اضافه شدند.

وی افزود: همچنین براساس آمارها در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد؛ در این حوزه اساساً افراد با بیمه‌پردازی حداقلی، تایید کننده این آمار است. برمبنای داده‌های سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید در سه سال اخیر به جمع بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان اضافه شده‌اند و این نیز مؤید ایجاد گسترده اشتغال در کشور است.

او همچنین اضافه کرد: حتی با توجه به اقدامات گسترده صورت گرفته در حوزه کار و تولید، فعالیت‌های دیگری باید در دستور کار باشد.

کد خبر: 73246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =