رشد ۴ درصدی کارگاه‌های دارای بیمه شده مشمول تامین اجتماعی در گیلان

افزایش بیش از ۱۶۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و خدماتی در زمره کارگاه‌های فعال دارای بیمه‌شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سطح استان گیلان، جلوه‌ای از اراده برای حرکت در مسیر جهش تولید، رونق و شکوفایی اقتصادی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، بر اساس آخرین آمار منتشره مرکز آمار و اطلاعات این مجموعه، تعداد کارگاه‌های فعال ( دارای بیمه شده و لیست حق بیمه) در سال ۱۴۰۲ با ۴ درصد رشد از ۴۱ هزار و ۳۴۹ مورد به ۴۳ هزار و ۱۵ مورد رسیده است که از حیث تعداد افزایش (۱۶۶۶ مورد) به نسبت سال قبل از آن ( افزایش ۱۱۶۵ کارگاه ) بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است .

در این گزارش با بیان اینکه میزان رشد کارگاه‌های فعال ( بر اساس تعاریف سازمانی - دارای بیمه شده و لیست حق بیمه ) در سال ۱۴۰۱ معادل ۲/۹ درصد بوده و از ۴۰ هزار و ۱۸۴ مورد به ۴۱ هزار و ۳۴۹ مورد افزایش یافته بود آمده است اقدامات اجرایی از قبیل بازرسی‌های کشفی، بازرسی‌های تیمی و تلاش برای صیانت از حقوق جامعه کارگری و از سویی فعالیت‌های صورت گرفته در جامعه همسو با رویکردهای شعارهای سال برای جهش تولید و رونق اقتصادی از بسترها و عوامل این رشد در سال‌های اخیر است.

در حال حاضر قریب به ۸۰ هزار واحد کارگاهی در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی، صنفی و ... در تامین اجتماعی گیلان دارای پرونده هستند که بیش از ۴۳ هزار فقره از آنها فعال یعنی دارای بیمه شده و لیست جاری حق بیمه و افزون بر ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد نیمه فعال ( فاقد بیمه شده ولی دارای پرونده مطالباتی از گذشته ) است.

کد خبر: 70542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =