خدمات هوشمند تأمین‌اجتماعی با رونق تولید ارتباط مستقیم دارد

«محمد ضیایی»، مدیرعامل صنایع پزشکی و بهداشتی افرند ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی و توسعه آن در راستای تسهیل فعالیت‌های مولد را هدف‌گذاری متناسب با منافع چندسویه سازمان تأمین‌اجتماعی، چرخه تولید، جامعه کارفرمایی و بیمه‌شدگان دانست.

ضیایی درباره مزایای خدمات هوشمند و غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: «عوامل بسیاری نظیر ایجاد بسترهای مرتبط با تولید، حمایت از تولیدگران در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت، اصلاح قوانین و مقررات مرتبط، تسهیل‌گری در تأمین مواد اولیه، ایجاد و تقویت تعامل با نهادها و سازمان‌های متولی در ارتباط با ایجاد شرایط تسهیل‌گر و رونق‌بخش فرایند تولید در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است.»

او ادامه داد: « بین نهادهای متولی حوزه تولید و ارائه، با شرکت‌ها و کارگاه‌های مولد در راستای ایجاد وضعیت رونق تولید، ابزار گوناگون مانند قوانین و مقررات کارآمد، مدیریت تسهیل‌گر و البته بهره‌مندی از دانش و امکانات روز نظیر تکنولوژی و خدمات مرتبط با بسترهای الکترونیک تعامل لازم وجود دارد.»

این فعال حوزه کارفرمایی همچنین تأکید کرد: «در این بین سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نهاد بیمه‌ای در تعامل با جامعه کار و تولید و شرکای اجتماعی این حوزه مانند کارفرمایان، در سال‌های گذشته به‌ویژه در دولت سیزدهم، با استفاده از رویه ایجاد و توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و به اصطلاح هوشمندسازی خدمات، بخشی از روند تسهیل شرایط تولید را رقم زده است.»

مدیرعامل صنایع پزشکی و بهداشتی افرند افزود: «این سازمان با تنوع خدمات‌دهی به جامعه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفری کارفرمایان تحت‌پوشش و ارائه عمده خدمات به شکل غیرحضوری و هوشمند، امکان تسریع دسترسی کارفرمایان و نیروی کار به خدمات بیمه‌ای و درمانی را در بخش‌های مختلف فراهم کرده است.»

او گفت: «آرامش خاطر شرکای اجتماعی ناشی از دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی علاوه بر کاهش زمان دریافت این خدمات و برطرف کردن بخشی از چالش‌های کارفرمایان، زمینه کاهش هزینه‌های ارائه خدمات برای سازمان تأمین‌اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.»

ضیایی در ادامه توضیح داد: «بهره‌مندی شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان از طرح‌هایی مانند بخشودگی جرائم بیمه‌ای، ارسال لیست حق‌بیمه و انواع خدمات دیگر از سازمان تأمین‌اجتماعی با توسعه خدمات هوشمند و الکترونیک تأمین‌اجتماعی دستخوش تحول شده و به شکل ویژه‌ای در اختیار بیمه‌شدگان و جامعه کارفرمایی قرار گرفته است.»

این فعال کارفرمایی گفت: «امکان درخواست برخوردار شدن از شرایط تقسیط بدهی بیمه‌ای و مشمول طرح‌های بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدن از طریق درخواست الکترونیکی بدون مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی، به نوعی تسهیل‌گری در حوزه تولید، حمایت از کارفرمایان مولد و کمک به رونق تولید به ‌شمار می‌رود.»

مدیرعامل صنایع پزشکی و بهداشتی افرند ادامه داد: «همچنین پیشگیری از امکان انباشت بدهی بیمه‌ای کارفرمایان ناشی از گسترش خدمات غیرحضوری و تسهیل این خدمت، بخش دیگری از مزایای توسعه هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی در قبال جامعه کارفرمایان محسوب می‌شود. در حال حاضر کارفرمایان در کمترین زمان، با ارسال هوشمند لیست حق‌بیمه، تعامل و ارتباط با سازمان تأمین‌اجتماعی را در تأمین منابع مورد نیاز این سازمان از طریق سهم حق‌بیمه برقرار می‌کنند.»

ضیایی گفت: «فرایند الکترونیکی خدمات در مجموع انتفاع چندوجهی سازمان تأمین‌اجتماعی، کارفرمایان، بیمه‌شدگان و حتی آینده این نهاد بزرگ بیمه‌ای و رونق فعالیت‌های مولد کشور را به دنبال خواهد داشت. به این واسطه سیاستگذاری و تعیین اهداف بلندمدت در تشریح فعالیت‌های آینده حوزه خدمات غیرحضوری، تضمین چشم‌انداز تعاملی سازمان مذکور با شرکای اجتماعی حوزه کار و تولید محسوب می‌شود.»

پ

کد خبر: 66147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =