به گزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ موسویپور صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: غول ترافیک تهران در نیمه دوم سال بیدار میشود و همه نگران ترافیک سنگین در معابر هستند و ما تقریبا از دو ماه قبل با تشکیل کارگروههایی با همکاری شهرداری به فکر مهار غول ترافیک پایتخت بودیم.
او با بیان اینکه در نیمه دوم سال به دلیل اضافه شدن سفرهای آموزشی و کاهش طول روز ترافیک افزایش مییابد، گفت: در نیمه دوم سال در یک بازه زمانی خاص اوج ترافیک خواهد بود. به گونهای که از ساعت ۷ صبح با شروع مدارس ترافیک آغاز میشود و بعد از آن ترافیک ادارات و بعد از آن نیز ترافیک بازار آغاز میشود و ترافیک معابر سنگین است و حتی تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح نیز بار ترافیک ورودی را داریم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۵ ورودی به شهر تهران داریم که بیشترین ورودی خودروها از غرب و بعد از آن هم جنوب و شرق پایتخت است، ادامه داد: اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی به سمت کرج را افزایش دهیم بسیاری از مشکلات حل و فصل میشود.
او با بیان اینکه حدود ۹ میلیون موتور و خودرو در سطح شهر تهران تردد میکنند، اما خیابانها هنوز همان خیابانهای قدیمی است، گفت: تجمع مراکز آموزشی باعث بروز مشکلاتی شده است. به گونهای که در میدان اعجازی در منطقه یک حدود ۳۰۰۰ نفر سفر آموزشی دارند و به همین دلیل ما در تیر ماه به فکر ایجاد منطقه مستقل پلیس راهور در شرق منطقه ۳ افتادیم. چرا که عمدتا شاهد تجمع مراکز آموزشی در خیابانهایی همچون دولت، پاسداران، یخچال، هروی و ... هستیم که این مسئله باعث بروز معضل ترافیکی برای ما شده بود و به همین دلیل یک منطقه، راهنمایی مستقل ایجاد کردیم که خوشبختانه عملکرد مثبتی در این زمینه داشت.
موسوی پور با بیان اینکه از همه ظرفیتهای نیروهای پلیس راهور استفاده کردیم و تا هفته پیش نیروهای پلیس راهور در آماده باش ۱۰۰ درصدی برای آغاز سال تحصیلی بودند، گفت: ۳۰۰ مدرسه که در حاشیه معابر اصلی و مهم هستند را شناسایی کردیم و همچنین ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در تهران شناسایی شد که در حال احیاء پلیس مدرسه هستیم.
او با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای ترافیک در دو هفته ابتدایی مهر ورود کامیونهای بار و کالا ممنوع بود، تأکید کرد: در روز اول مهر ۸۰۰ کامیونت متوقف شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سفرهای روزانه از مرز ۲۰ میلیون سفر گذشت، گفت: بطور میانگین روزانه ۹۰۰۰ مورد خبر دریافت میکنیم که ۲۲۰۰ مورد مربوط به تصادفات است و روزانه ۲۰۰ تصادف جرحی و کروکی داریم و باید بگویم که ۲۲ درصد تصادفات کل کشور در تهران است.
موسوی پور با اشاره به آمار تردد چهار میلیون خودرو در تهران و چهار میلیون موتورسیکلت در پایتخت گفت: معمولا روزانه ۶۵۰ خودرو در تهران توقیف میشود و یک سوم اعمال قانون کشور در تهران است.
او با بیان اینکه راهبرد ما در کنترل ترافیک اصلاح هندسی است، افزود: مقرر شده که یک کارگروه مشترک بین معاونت حمل و نقل و پلیس تشکیل شود و امیدواریم بتوانیم از هوش مصنوعی و کنترل هوشمند ترافیک استفاده کنیم، چرا که نصب یک دوربین در یک محور به ازای چند تیم گشتی پلیس فعالیت میکند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اعمال قانون ما با دوربین و حضور مأموران پلیس تنها در معابر اصلی است و برخورد با تخلفات در محلات نداریم، گفت: باید به سمت نظارت سامانهای پیش برویم و امیدواریم با افزایش دوربینهای ثبت تخلف و پلاک خوان این مسئله پوشش داده شود.
او با بیان اینکه ما نمیتوانیم با سامانههای سنتی ترافیک تهران را با این حجم سفر کنترل کنیم، گفت: ۵۸۰۰ تقاطع، ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۶۸۰۰ کیلومتر معابر درجه یک داریم که با روشهای سنتی نمیتوان آن را کنترل کرد.
موسوی پور با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه را در دستور کار قرار دادیم. چرا که تعداد قلیلی با حرکات نامتعارف در بزرگراهها جان خود و دیگران را به خطر میاندازند، گفت: موتورسیکلتها یک معضل هستند. چرا که ۳۰ درصد موتورسیکلتهای کل کشور در تهران تردد دارند و این در حالیست که حدود ۴۰ درصد این موتورها موتورسیکلت کار هستند و ۱۸ درصد برای تحصیل و ۱۳ درصد نیز برای خرید از موتور استفاده میکنند.
او در خصوص اقدامات انجام شده با خودروهای دودزا گفت: پیش از این خودروهای دودزا فک پلاک شده و با یک پلاک پنج رقمی در سطح شهر تردد میکردند اما حالا با دسترسی که به سامانه سیمفا داریم طرحی را در خصوص ابطال گواهینامه در دستور کار قرار دادیم که رانندگان مجبور شوند که نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین در خصوص سرعت حادثه ساز نیز گفت: سرعتهای نامتعارف رصد میشود و با هماهنگی که با مقام قضایی داریم کسانی که تعدد سرعت غیر مجاز دارند تحویل مراجع قضایی شوند.
نظر شما