خدابنده در گفتوگو با آتیه آنلاین افزود: ارائه همه خدمات در بستر خدمت غیرحضوری به این معنی که تمامی سرویسهای خدمات سازمان تأمین اجتماعی را در قالب غیرحضوری و الکترونیک به ذینفعان ارائه خواهیم کرد.
او ادامه داد: در راستای خدماترسانی در بستر الکترونیک و غیرحضوری در این نهاد بیمهگر، ابتدا باید ارائه مجازی و سپس ارائه دولتی را مورد توجه داشته باشیم.
ارائه ۴۷ خدمات در راستای اجرای طرح ۳۰۷۰
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: خدمات طرح ۳۰۷۰ که در سالهای گذشته در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک سازمان، طراحی، برنامهریزی، هدفگذاری و دنبال شد، امروز به ۴۷ مورد خدمت در بستر فضای الکترونیک رسیده است.
به گفته وی، این روند توسعه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی را در راستای هوشمندسازی به بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش را نشان میدهد.
او بیان کرد: با ادامه این روند، توسعه خدمات ناشی از طرح مذکور به ۴۷ خدمت در مقابل ۱۰۰ میلیون بار مراجعه غیرحضوری ارتقاء داده میشود. البته در این مدت، ایده و قالب این طرح نیز با تغییراتی مواجه شده است.
نگاه تأمین اجتماعی ارائه همه سرویسهای خدمات به صورت غیرحضوری است
خدابنده گفت: در راستای اجرای طرح ۳۰۷۰ نگاه بر این بود که با ارائه ۳۰ سرویس غیرحضوری، به تعداد ۷۰ میلیون بار مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمهای سازمان تأمین اجتماعی کاهش داشته باشد و امروز نگاه این نهاد بیمهای ارائه همه سرویسهای خدمات سازمان در بخشهای مختلف به شکل غیرحضوری برنامهریزی شده است.
او بیان کرد: در این ارتباط، ترکیب و ارائه سادهتر برخی سرویسهای سازمان باید مورد توجه قرار گیرد و این در واقع در حوزه نگاه اصلاح فرایند در راستای هوشمندسازی خدمات قابل تعریف شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح ۳۰۷۰ در زمان اجرا به عنوان یک پروژه خوب مطرح شد که امروز نیز در حال ادامه تکمیل و توسعه این طرح در سازمان هستیم.
به گفته خدابنده، اصلاح فرایندها در واقع موضوعی بود که باید در اجرای طرح مذکور مورد توجه قرار میگرفت و این مهم با کاهش مداخلات انسانی و توسعه نقش فناوری در ارائه خدمات ممکن بود.
او ادامه داد: با اقدامات مثبت، سازنده و کارساز سازمان تأمین اجتماعی اکنون بسیاری از خدمات به بیمهشدگان و مستمریبگیران به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مخاطبان و ذینفعان ارائه میشود که تلاش مسئولان سازمان ارائه همه خدمات در بخشهای مختلف به صورت غیرحضوری است.
نظر شما