رخشانیمقدم، امروز هفتم تیرماه با حضور در سالن سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، بیان کرد: در راستای کمک به مستمریبگیران تحت پوشش، از ابتدای شروع قرارداد بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر، از آذرماه سال ۱۴۰۱ همانند سنوات گذشته ۵۰ درصد هزینه مربوط به حق بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران توسط تأمین اجتماعی پرداخت میشود.
او در ادامه تاکید کرد: در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و افزایش سطح رضایتمندی بیمهشدگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی با رویکرد کاهش مراجعات مردمی به واحدهای اجرای سازمان در سراسر کشور، اداره کل مستمریهای تأمین اجتماعی نسبت به غیرحضوری کردن برخی فرایندهای حضوری اقدام کرده است.
وی همچنین اضافه کرد: ذینفعان تأمین اجتماعی در قالب شرکای اجتماعی این سازمان برای دریافت انواع خدمات غیرحضوری بر بستر الکترونیک امکان استفاده و بهرهمندی از بسیاری خدمات سازمان تأمین اجتماعی را خواهند داشت.
رخشانی مقدم اضافه کرد: برقراری مستمری بازنشستگی عادی، ازکارافتادگان و بازماندگان، دریافت فیش حقوقی بازنشستگی، دریافت حکم افزایش سالیانه، ارائه شماره حساب بانکب توسط مستمری بگیر و تکمیل و ارسال فرم تعهدنامه فرزندان اناث بازمانده بخشی از خدمات حوزه فعالیتهای اداره کل مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی به جامعه بازنشسته و مستمریبگیر این نهاد بزرگ بیمهای به حساب میآید.
همچنین دریافت گواهی حقوق، دریافت گواهی کسر اقساط، مشاهده شماره حساب بانکی مستمریبگیر، نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی و استعلام وضعیت مستمریبگیران را باید از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فعالیت این اداره کل محسوب کرد.
او ادامه داد: البته در این بین ارائه برخی خدمات از قبیل، ثبتنام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمریبگیران، ارجاع پرونده مستمریبگیر، ارائه مستندان مربوط به افراد تحت تکفل مستمریبگیر بازنشسته و ازکارافتاده کلی جهت پرداخت کمک هزینههای متعلقه و همچنین ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور مستمریبگیران به صورت حضوری است که در برنامه غیرحضوری شدن قرار دارد.
نظر شما