به گزارش خبرنگار آتیهآنلاین، رضا منوچهریراد در وبنیار «بررسی نقش و جایگاه مردم و سازمان های مردم در تحقق برنامههای توسعه حوزه تامین اجتماعی» با مروری بر رهنمون سازمان بین المللی کار در جهت فرموله کردن گفت وگوی اجتماعی بیان کرد: وزارتتعاون به منظور شکلگیری گفتوگوی اجتماعی میتواند با الگو قرار دادن رهنمون این سازمان بین المللی، در سه سطح ملی، منطقهای و محلی با سازمان و نهادهای مختلف وارد گفت و گو شود.
منوچهریراد افزود: لازمه شکلگیری گفتوگوی در سطح ملی- منطقه ای این است که وزارت کار تعامل و ارتباط خود را با شرکای اجتماعی، وزارتخانههای دیگر به خصوص با تیمهای اقتصادی دولت و گروههای جامعه مدنی مستقیم و دوسویه ببیند.
وی شناسایی چالشهای اصلی را یکی از موضوعات مهم در سطح گفتو گو منظقهای دانست و افزود: باید در این سطح از گفتوگو به صورت تخصصی گزینههای راهبردی، تخصیص اعتبار با اولویتبندی منتخب و همچنین روشهای اجرا مورد بررسی و در دستور کار قرار گیرند.
این کارشناس ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی و اجتماعی تشکیل گروههای کاری، کارگاهها و کنفرانسهای سهجانبه را از مهمترین ابزارها در ایجاد گفتوگوی منطقهای این وزارتخانه با شرکاء برشمرد و بر ضرورت بکارگیری آنها تاکید کرد.
منوچهریراد بر ایجاد گفتوگوی منطقهای بین وزارت کار و ادارات منطقهای تاکیدکرد و افزود: وزارت کار میتواند با بهرهگیری از مباحثههای گروهی متمرکز و کارگاههای چندجانبه با شرکای اجتماعی منطقهای، دیگر نهادهای دولتی غیرمتمرکز و همچنین گروههای جامعه مدنی منطقهای وارد گفت وگو شود.
این کارآفرین توسعه ادامه داد: شگلگیری گفتوگوی محلی وزارت تعاون نیازمند ارتباطگیری با سمنهای فعال در سطح محلی است. باید پروژههای مشخص مردمی را مورد شناسایی قرار داد و همچنین در جهت برانگیختن مشارکت جوامع محلی برای ارتقاء کمی و کیفی برنامههای توسعه محور و رفاهی کشور تلاش کرد.
به گزارش آتیهآنلاین، وبنیار «بررسی نقش و جایگاه مردم و سازمان های مردم در تحقق برنامههای توسعه حوزه تامین اجتماعی» ۲۳ آذرماه به همت موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد.
نظر شما