به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی به مناسبت هفته روابط عمومی و در جمع روابط عمومیهای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ابلاغ سیاستهای کلی تأمین اجتماعی یک فرصت تاریخی است که با تدبیر رهبری انجام شده و حالا باید به پشتوانه آن و از طریق استفاده از همه ظرفیتهای بخشی و فرابخشی، اصلاح و بهبود وضعیت سازمان و خانواده بزرگ تأمین اجتماعی محقق شود.
وی افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی کشور در حوزه تأمین اجتماعی نیازمند برنامه دقیق و اصولی هستیم و بهترین راهبرد برای رفع موانع و دستیابی به وضع مطلوب تأمین اجتماعی کشور، سیاستهای کلی تأمین اجتماعی است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. یکی از کارهای اصلی روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی که باید با جدیت دنبال شود، تبیین سیاستهای کلی تأمین اجتماعی برای مردم و اقشار مختلف جامعه است. در این سیاستها مسائل و مشکلات تأمین اجتماعی نقطهزنی شده و علاوه بر بیان مشکلات، راهحل برونرفت از وضعیت موجود نیز به بهترین نحو مشخص شده است. روابط عمومی باید متناسب با این سیاستها گفتمانسازی کند و از طریق گفتگوی اجتماعی در بین عموم مردم باید فهم مشترک از این سیاستها ایجاد کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با توضیح ضرورت تفاهم و اجماع عمومی برای تحقق سیاستگذاری گفت: اجرایی شدن سیاستهای کلانی نظیر سیاستهای کلی تأمین اجتماعی تنها در صورت اجماع و همراهی اجتماعی ممکن است و رسانه در این بخش نقش اساسی دارد. نقشی که باید از طریق تبیین و تشریح این سندبالادستی به نحوی عمل کند تا افکار عمومی در این زمینه با ابهام مواجه نبوده و مصادیق عینی بندهای این سیاست برای مردم ملموس شود. ابلاغ سیاستهای کلی تأمین اجتماعی یک فرصت تاریخی است که با تدبیر رهبری انجام شده و حالا باید به پشتوانه آن و از طریق استفاده از همه ظرفیتهای بخشی و فرابخشی، اصلاح و بهبود وضعیت سازمان و خانواده بزرگ تأمین اجتماعی محقق شود. لذا ما باید از ظرفیت رسانه استفاده کنیم تا درباره مسائل اصلی سازمان با جامعه گفتگو کنیم.
دکتر موسوی ادامه داد: یکی از مسائل محوری در سیاستهای کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری این است که حاکمیت در رابطه با تحقق عدالت در نظام مردم سالاری دینی نقش تضمین کننده دارد نه نقش تمهیدی. تأمین اجتماعی در زمینه تحقق عدالت نقش اساسی دارد. در سیاستهای ابلاغی نکات اساسی در تضمین عدالت در حوزه بیمهای وجود دارد. ما باید در این حوزه از ادبیات تخصصی تولید و رسانه استفاده کنیم.
موسوی همچنین با اشاره به تحولات ایجاد شده در زمینه کرونا اظهار داشت: برنامههای تحولی گستردهای در کشور برای خروج از وضع موجود در جریان است. اتفاقاتی نظیر مدیریت بحران کرونا که در ۸ ماه گذشته رقم خورد در نوع خود کمنظیر است. دولت در بدو ورود به کار در برخی حوزهها هدفگذاری دقیقی انجام داده و وارد عرصههایی شده که دولتهای گذشته سالیان سال به لحاظ سختی کار از زیر بار آن شانه خالی کردند. البته در مسیر اجرای تحولات طبیعتاً اشکالاتی نیز بوجود میآید که باید برای رفع مشکلات به سرعت اقدام کرد. رسانهها در این حوزه نیز یعنی گزارش صادقانه و صریح مشکلات، نقشمحوری بر عهده دارند.
موسوی در پایان گفت: روابط عمومی دارای فعالیت گسترده و پیچیدهای است و فراگیری و گستردگی جامعه باید در برنامههای اجتماعی و روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد. تحولاتی فضای اجتماعی نشان دهنده اهمیت و حساسیت کار روابط عمومی است و شرایط ویژه سازمان تأمین اجتماعی نیز بر حساسیت کار روابط عمومی در این حوزه افزوده میشود. سازمان تامیناجتماعی در شرایط ویژهای قرار دارد و در این شرایط نیازمند کارهای ویژه برای پیشبرد برنامههای تحولی هستیم.
نظر شما