به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی، سید عبدالله حسینیان ضمن اعلام این خبر، افزود: با عنایت به نیاز هموطنان خارج از کشور جهت بهرهبرداری از خدمات سازمان تأمیناجتماعی و با هدف تعمیم و گسترش پوشش بیمهای به هموطنان عزیز مقیم/غیرمقیم خارج از کشور که فاقد پوشش بیمهای هستند، بروزرسانی سامانه خدمات غیرحضوری ایرانیان مقیم سایر کشورها در اولویت اقدامات قرار گرفت و موانع زیرساختی، فنی و امنیتی سامانه مذکور برطرف شد.
وی همچنین گفت: چند سال پیش، سایت اولیهای به این منظور طراحی و پیادهسازی شده بود که به علت عدم به روزرسانی و استفاده از روشها و تکنولوژی قدیمی، پاسخگوی نیازها نبوده و موجب نارضایتی هموطنان خارج از کشور شده بود. به همین منظور و برای رفع مشکلات اشاره شده، پیادهسازی نرمافزار براساس پلتفرمهای جدید و ارائه سرویسهای غیرحضوری محقق شد و فاز اول آن در قالب سامانه غیرحضوری ایرانیان خارج از کشور به آدرس ex-eservices.tamin.ir آماده بهرهبرداری توسط هموطنان عزیز مقیم سایر کشورها است.
حسینیان همچنین گفت: با توجه به دسترسیهای ایجاد شده، هموطنان خارج از کشور میتوانند ضمن ثبتنام غیرحضوری در این سامانه، در فاز اول از خدمات مرتبط با سابقه شامل اخذ کلیه سوابق، ریزدستمزد بعد از سال ۸۶، سوابق تلفیقی و ... بهصورت غیرحضوری بهرهمند شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمیناجتماعی افزود: در فاز بعدی، توسعه سایر سرویسهای غیرحضوری مرتبط با بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمریبگیران از قبیل نامنویسی، حمایتهای کوتاهمدت، مشاهده احکام، درخواست برقراری مستمری و ... نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد و در آیندهای نزدیک با همکاری واحدهای ذیربط در سازمان محقق خواهد شد.
نظر شما