به گزارش آتیه انلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "علی حسین رعیتی فرد" در نشست ویدیو کنفرانسی آموزش زیرسامانه بیمه بیکاری با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند درخواست در این خصوص گفت: متقاضیان بیمه بیکاری، دیگر دغدغه ای برای پیگیری و طولانی شدن فرآیند رسیدن به مطالبات خود ندارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی روندهای برقراری مقرری بیمه بیکاری در گذشته نشان می دهد که ضوابط و مقررات نادیده گرفته شده بود که با طراحی و استفاده از این سامانه هوشمند، اقدامات بسیار مثبتی در این زمینه انجام شد.
رعیتی فرد در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و کارشناسان این حوزه که توانستند با برنامهریزی خوب و آسیب شناسی به موقع، این نسخه را در بستر الکترونیک و هوشمند ایجاد کنند، اظهار امیدواری کرد؛ تمامی واحدهای ستادی و اجرایی این زیرسامانه را الگوی خود قرار دهند.
در ادامه این نشست، مسعود بابایی، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به عملیاتی شدن ساختار بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه روابط کار و به کمک فناوری وزارت متبوع، زیرسامانه های معرفی به سازمان فنی و حرفهای، حضور و غیاب و نهضت سوادآموزی را عملیاتی کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : با عملیاتی شدن این سه زیرسامانه در آینده ای نزدیک، تمام ساختار بیمه بیکاری به طور کامل، در قالب الکترونیکی فعال می شود.
بابایی در ادامه نیز با اشاره به الکترونیکی شدن حوزه حمایت از مشاغل گفت: زیرساختهای اولیه الکترونیکی شدن این حوزه نیز طراحی شده و امیدواریم در قالب یک سیستم پویا ساماندهی شود.
وی در ادامه با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن حوزه حمایت از مشاغل گفت : با الکترونیکی شدن این بخش، می توانیم با ورود اطلاعات به صورت آنلاین و در لحظه در تمامی شهرستانها و نمایندگیهای ادارات کل و تحلیل توسط نرمافزار تمامی مراحل در حوزه و واحدهای تحت پوشش را پایش کنیم.
نظر شما