به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، «عباس تابش» اظهار داشت: از مجموع شکایتها و گزارشهای دریافتی، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره شامل ۹۹ درصد شکایات قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره شامل یک درصد از کل غیرقابل پیگیری بوده است.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: از مجموع شکایتهای رسیدگی شده نیز تعداد پنجهزار و ۴۵ فقره (۳۱درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶ هزار و ۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به احراز نشدن تخلف و چهار هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه از این تعداد شکایت، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۳۲۵ فقره (۱۵ درصد) مربوط به خدمات بوده است، تاکید کرد: بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذاخوری است.
تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایتها بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با چگونگی دریافت شکایتها نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره (۱۴درصد) حضوری و سههزار و ۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.
وی خاطرنشانکرد: استانهای خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایتها و استانهای خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایت مواجه بودهاند.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه سهم شکایتهای بررسی شده (متخلف و غیرمتخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبانماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.
نظر شما