انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می کند

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تحقیقاتی درباره نقدهای جعلی در گوگل و آمازون آغاز کرده و قصد دارد احتمال نقض قوانین حمایت از مصرف کننده توسط دو شرکت را بررسی کند.

به گزارش آتیه آنلاین، مهر نوشت: رگولاتورهای انگلیس روز گذشته اعلام کردند به دلیل نگرانی‌هایی درباره اقدامات ناکافی گوگل و آمازون برای متوقف کردن نقدهای جعلی کالاها و سرویس‌ها در پلتفرم هایشان، تحقیقاتی از این دو شرکت فناوری را آغاز کرده‌اند.

«سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» (CMA) اعلام کرد، تحقیقاتی رسمی در گوگل و آمازون را آغاز کرده تا مشخص شود آیا دو شرکت به دلیل ناتوانی در حفاظت از خریداران، قوانین حمایت از مصرف کننده این کشور را زیر پا گذاشته‌اند یا خیر. این سازمان ناظر سال گذشته تحقیقات خود را با بررسی نقدهای جعلی در برخی وب سایت‌های بزرگ بدون اعلام نام آنها، آغاز کرد. این درحالی بود که به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا، خرید آنلاین به شدت رشد کرده بود.

بر اساس این گزارش که به نقل از آسوشیتدپرس نوشته شده: در بیانیه رسمی آندرئا کوشلی رئیس(CMA) آمده است: نگرانیم که میلیون‌ها خریدار آنلاین با خواندن نقدهای جعلی گمراه شوند و براساس چنین توصیه‌هایی، پول خود را خرج کنند. از سوی دیگر این عادلانه نیست که برخی کسب و کارها با دستیابی به نقدهای جعلی ۵ ستاره‌ای بتوانند محصولات یا سرویس‌هایشان را برجسته‌تر کنند و در مقابل کسب و کارهای قانونمند سهمی در بازار نداشته باشند.

این سازمان اعلام کرد تحقیقات هنوز مشخص نکرده هیچ یک از دو شرکت قوانین حمایت از مصرف کننده را نقض کرده‌اند یا خیر. اما اگر آنها قوانین را نقض کرده باشند، «سازمان بازار و رقابت‌های انگلیس» از شرکت‌ها می‌خواهد شیوه برخورد با نقدهای جعلی را تغییر دهند یا از آنها به دادگاه شکایت می‌کند.

گوگل و آمازون اعلام کرده‌اند در این تحقیقات با رگولاتورهای انگلیس همکاری می‌کنند.

کد خبر: 19819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =