به گزارش آتیهآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با مسئولان تعدادی از کارگزاریها افزود: از خرداد سال گذشته تمدید اعتبار دفترچه حذف و در اسفند نیز صدور دفترچه کاغذی متوقف شد و با توجه به اینکه عمده درآمد کارگزاریها از امور مربوط به دفترچه بود، منابع مالی کارگزاری کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰خدمت مهم به صورت غیرحضوری که منجر به کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه میشود) به کارگزاریها اجازه داده شد که به مدت ۶ ماه خدمات غیرحضوری این طرح را به مراجعه کنندگان حضوری ارائه دهند و البته این برنامه موقتی است.
سالاری تصریح کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی حفظ کارگزاریهاست. تلاش ما این است که از ظرفیت کارگزاریها برای کارهای میدانی استفاده کنیم. طی بخشنامهای که در روزهای آینده صادر خواهد شد، بازرسی کارگاهی به کارگزاریها واگذار میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدفگذاری ایجاد کارگزاریها را صحیح برشمرد و گفت: با دیجیتالی شدن خدمات این سازمان تعدادی از خدماتی که توسط کارگزاریها ارائه میشد، حذف شد. نیت ما این است که کارگزاریها برقرار باشند و خدمات دیگری ارائه دهند.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر با توجه به غیرحضوری شدن خدمات این سازمان، برخی خدمات به کارگزاریها واگذار شدهاند. در حال حاضر برای آن دسته از بیمه شدگانی که قادر به استفاده از سیستم الکترونیکی نیستند کارگزاریها خدمات طرح ۳۰۷۰ را ارائه میهند.
مهرداد قریب افزود: خدمات ماده ۹۰ (معاینات قبل از استخدام کارگران) و رسیدگی اسناد پزشکی خسارت متفرقه توسط کارگزاریها ارائه میشوند.
در ادامه این جلسه تعدادی از روسای کارگزاریها به بیان مطالب خود پرداختند.
نظر شما